Jelentősen drágult
Az éves piac mérete közeledik a 220 milliárd forinthoz. A legkedveltebb vörösáru szegmensének részaránya – mennyiséget tekintve – 36-ról 37 százalékra emelkedett, éves összehasonlításban. Utána a kolbász következik stabilan 16, majd a felvágott, sonka és szalonna, szintén változatlanul 9 százalékos részaránnyal.
További sorrend: kenőmájas a szendvicskrémmel együtt, füstölt húsok és szalámi. A többi kisebb szegmens mutatója nem éri el az 5 százalékot, mennyiségben.
Erősödtek a gyártói márkák, ugyanis értéket tekintve 75-ről 76 százalékra emelkedett a piaci részesedésük, tízhónapos összehasonlításban.
Ami a bolttípusok súlyát illeti: olyannyira stabilak az erőviszonyok, hogy egyik csatorna részaránya sem változott, egyik évről a másikra. Vezet a 401–2500 négyzetméteres csatorna, az értékbeli eladásból elért 34 százalékos piacrésszel, a legutóbbi tíz hónap során. A hipermarket mutatója 31 százalék
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Veszteségbe fordult a friss tej értékesítése – rávilágított a GVH grafikonja
A magyar kiskereskedelem egy újabb, eddig kevésbé reflektorfényben lévő problémája…
Tovább olvasom >Lassan elfogynak a sarki kisboltok: 22 ezer bolt tűnt el négy év alatt
2024 végére több mint 5200 kiskereskedelmi üzlet szűnt meg Magyarországon…
Tovább olvasom >