Jelentősen csökkentheti a kamionforgalmat az EKR-módosítás a logisztikai szolgáltatók érdekképviselete szerint
Évente 50 ezer kamionnyi forgalomcsökkenést eredményezhet a magyarországi utakon, hogy az energiahatékonysági kötelezettségi rendszer (EKR) keretében február óta már a félpótkocsik vasúti szállítása is támogatható – közölte a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) csütörtökön az MTI-vel.
A támogatás környezetvédelmi és versenyképességi szempontból egyaránt fontos, hatására rövid időn belül a kétszeresére nőhet a nemzetközi félpótkocsis intermodális forgalom. A vasúti-közúti terminálok készen állnak a többletforgalom átrakására, és újak is épülnek országszerte – írták.
Az MLSZKSZ hosszabb távon az európai intermodális áruforgalom további bővülésére számít, a környezetbarát vasúti fuvarozásnak ugyanis egyre nagyobb szerep juthat szerintük az EU-ban.
A vasúti fejlesztések támogatása is ezt segíti, a közúti szállítás ráadásul a jelenleginél jóval nagyobb környezetvédelmi díjterhekre számíthat. A kamionos fuvarozást a több százezres nagyságrendű európai sofőrhiány is egyre inkább gátolja – tették hozzá.
A közlemény szerint az energiafelhasználás csökkentését ösztönző EKR évek óta biztosította a lehetőséget a nemzetközi kamionfuvarok vasúti szállításának támogatására, de az MLSZKSZ kezdeményezésére az előző hónapban úgy módosult, hogy szélesebb körben, hatékonyan lehessen alkalmazni.
Ennek köszönhető, hogy a magyarországi bejegyzésű közúti fuvarozó vállalkozások energiamegtakarítást számolhatnak el a kamionjaik pótkocsijának vasúti szállítására is, az auditált energiamegtakarítási kvótát pedig értékesíthetik. Az MLSZKSZ úgy számol, hogy egy átlagos nemzetközi fuvarnál 150-200 euró nyerhető az adminisztrációs költségekre.
A klímavédelmet támogató, 2021-ben életbe lépett energiahatékonysági kötelezettségi rendszer (EKR) azt szolgálja, hogy 2030-ra a magyarországi végső energiafelhasználás ne haladja meg a 2005-ös szintet. Ehhez tíz év alatt mintegy 7 petajoule-lal kell csökkenteni a hazai energiafelhasználást. Ennek részeként az EKR-be bevont gazdasági szereplőknek – földgáz vagy villamosenergia-kereskedőknek és egyetemes szolgáltatóknak, valamint üzemanyagot használóknak – évről évre meghatározott tizedszázalékkal kell csökkenteniük saját energiafogyasztásukat. Ha ezt nem tudják teljesíteni, akkor kvótát kell vásárolniuk – ismertették a közleményben.
Kapcsolódó cikkeink
Humanoid robotokat használ a jövő évtől a Tesla
Saját gyártmányú humanoid robotokat használ majd a jövő évtől az…
Tovább olvasom >NiT Hungary – Magyarország is csatlakozik az e-CMR egyezményhez
Budapest, 2024.07.10. Magyarország Kormánya hivatalosan is kinyilvánította szándékát az elektronikus…
Tovább olvasom >Az ország legnagyobb spekulatív ipari ingatlana épül Budapest déli alpiacán
Hamarosan elkészül Magyarország legnagyobb spekulatív ipari ingatlana a HelloParks fejlesztésében.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >