Jelentősen csökkentheti a kamionforgalmat az EKR-módosítás a logisztikai szolgáltatók érdekképviselete szerint
Évente 50 ezer kamionnyi forgalomcsökkenést eredményezhet a magyarországi utakon, hogy az energiahatékonysági kötelezettségi rendszer (EKR) keretében február óta már a félpótkocsik vasúti szállítása is támogatható – közölte a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) csütörtökön az MTI-vel.
A támogatás környezetvédelmi és versenyképességi szempontból egyaránt fontos, hatására rövid időn belül a kétszeresére nőhet a nemzetközi félpótkocsis intermodális forgalom. A vasúti-közúti terminálok készen állnak a többletforgalom átrakására, és újak is épülnek országszerte – írták.
Az MLSZKSZ hosszabb távon az európai intermodális áruforgalom további bővülésére számít, a környezetbarát vasúti fuvarozásnak ugyanis egyre nagyobb szerep juthat szerintük az EU-ban.
A vasúti fejlesztések támogatása is ezt segíti, a közúti szállítás ráadásul a jelenleginél jóval nagyobb környezetvédelmi díjterhekre számíthat. A kamionos fuvarozást a több százezres nagyságrendű európai sofőrhiány is egyre inkább gátolja – tették hozzá.
A közlemény szerint az energiafelhasználás csökkentését ösztönző EKR évek óta biztosította a lehetőséget a nemzetközi kamionfuvarok vasúti szállításának támogatására, de az MLSZKSZ kezdeményezésére az előző hónapban úgy módosult, hogy szélesebb körben, hatékonyan lehessen alkalmazni.
Ennek köszönhető, hogy a magyarországi bejegyzésű közúti fuvarozó vállalkozások energiamegtakarítást számolhatnak el a kamionjaik pótkocsijának vasúti szállítására is, az auditált energiamegtakarítási kvótát pedig értékesíthetik. Az MLSZKSZ úgy számol, hogy egy átlagos nemzetközi fuvarnál 150-200 euró nyerhető az adminisztrációs költségekre.
A klímavédelmet támogató, 2021-ben életbe lépett energiahatékonysági kötelezettségi rendszer (EKR) azt szolgálja, hogy 2030-ra a magyarországi végső energiafelhasználás ne haladja meg a 2005-ös szintet. Ehhez tíz év alatt mintegy 7 petajoule-lal kell csökkenteni a hazai energiafelhasználást. Ennek részeként az EKR-be bevont gazdasági szereplőknek – földgáz vagy villamosenergia-kereskedőknek és egyetemes szolgáltatóknak, valamint üzemanyagot használóknak – évről évre meghatározott tizedszázalékkal kell csökkenteniük saját energiafogyasztásukat. Ha ezt nem tudják teljesíteni, akkor kvótát kell vásárolniuk – ismertették a közleményben.
Kapcsolódó cikkeink
Teniszpályányi fagyasztó, 5 szupermarketnyi hűtőraktár, 4 hőzóna és naponta 100 ezer hűtött termék – ilyen a Kifli.hu nyári logisztikája
Naponta közel 100 ezer hűtött és több mint 6600 fagyasztott…
Tovább olvasom >Versenytényezővé válik a telephely az e-kereskedelemben
A digitalizáció és a fogyasztói elvárások gyors változása nyomán az…
Tovább olvasom >Új korszak a házhoz szállításban: átvételi kódot vezet be a GLS
A házhoz szállítás kényelmét és biztonságát egyszerre növeli a GLS…
Tovább olvasom >További cikkeink
Alkotmányos jog lett a készpénz: minden kereskedőnek biztosítania kell a lehetőséget
Megjelent a Magyar Közlönyben az a jogszabály, amely a készpénzes…
Tovább olvasom >Omnichannel vagy semmi – Az e-commerce új iránya
„Mintegy 450 ezer magyar 2023-ban úgy vásárolt először a Temun,…
Tovább olvasom >Több a kérdés, mint a válasz: mit árulnak el valójában az Eurostat friss fogyasztási adatai Magyarországról?
Megjelentek az Eurostat 2024-es fogyasztási és gazdasági statisztikái, és ahogy…
Tovább olvasom >