Jelentősen csökkentheti a kamionforgalmat az EKR-módosítás a logisztikai szolgáltatók érdekképviselete szerint
Évente 50 ezer kamionnyi forgalomcsökkenést eredményezhet a magyarországi utakon, hogy az energiahatékonysági kötelezettségi rendszer (EKR) keretében február óta már a félpótkocsik vasúti szállítása is támogatható – közölte a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) csütörtökön az MTI-vel.
A támogatás környezetvédelmi és versenyképességi szempontból egyaránt fontos, hatására rövid időn belül a kétszeresére nőhet a nemzetközi félpótkocsis intermodális forgalom. A vasúti-közúti terminálok készen állnak a többletforgalom átrakására, és újak is épülnek országszerte – írták.
Az MLSZKSZ hosszabb távon az európai intermodális áruforgalom további bővülésére számít, a környezetbarát vasúti fuvarozásnak ugyanis egyre nagyobb szerep juthat szerintük az EU-ban.
A vasúti fejlesztések támogatása is ezt segíti, a közúti szállítás ráadásul a jelenleginél jóval nagyobb környezetvédelmi díjterhekre számíthat. A kamionos fuvarozást a több százezres nagyságrendű európai sofőrhiány is egyre inkább gátolja – tették hozzá.
A közlemény szerint az energiafelhasználás csökkentését ösztönző EKR évek óta biztosította a lehetőséget a nemzetközi kamionfuvarok vasúti szállításának támogatására, de az MLSZKSZ kezdeményezésére az előző hónapban úgy módosult, hogy szélesebb körben, hatékonyan lehessen alkalmazni.
Ennek köszönhető, hogy a magyarországi bejegyzésű közúti fuvarozó vállalkozások energiamegtakarítást számolhatnak el a kamionjaik pótkocsijának vasúti szállítására is, az auditált energiamegtakarítási kvótát pedig értékesíthetik. Az MLSZKSZ úgy számol, hogy egy átlagos nemzetközi fuvarnál 150-200 euró nyerhető az adminisztrációs költségekre.
A klímavédelmet támogató, 2021-ben életbe lépett energiahatékonysági kötelezettségi rendszer (EKR) azt szolgálja, hogy 2030-ra a magyarországi végső energiafelhasználás ne haladja meg a 2005-ös szintet. Ehhez tíz év alatt mintegy 7 petajoule-lal kell csökkenteni a hazai energiafelhasználást. Ennek részeként az EKR-be bevont gazdasági szereplőknek – földgáz vagy villamosenergia-kereskedőknek és egyetemes szolgáltatóknak, valamint üzemanyagot használóknak – évről évre meghatározott tizedszázalékkal kell csökkenteniük saját energiafogyasztásukat. Ha ezt nem tudják teljesíteni, akkor kvótát kell vásárolniuk – ismertették a közleményben.
Kapcsolódó cikkeink
NiT Hungary – Magyarország is csatlakozik az e-CMR egyezményhez
Budapest, 2024.07.10. Magyarország Kormánya hivatalosan is kinyilvánította szándékát az elektronikus…
Tovább olvasom >Az ország legnagyobb spekulatív ipari ingatlana épül Budapest déli alpiacán
Hamarosan elkészül Magyarország legnagyobb spekulatív ipari ingatlana a HelloParks fejlesztésében.…
Tovább olvasom >A UPS egészségügyi üzletága négy piacán több mint 20 millió eurót fektet be az európai hőmérséklet-szabályozott flottája bővítésébe
A UPS Healthcare 20 millió eurós beruházással több mint 200…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Tetra Pak bejelentette, hogy Alex Henriksen lesz a kelet-európai régió ügyvezető igazgatója
A Tetra Pak, a világ egyik vezető élelmiszerfeldolgozással és csomagolással…
Tovább olvasom >A hulladék körforgásáról fejlesztett új oktatási modulokat a Coca-Cola Magyarország
A körforgásos gazdaság alapjairól, és a víz, valamint az energia körforgásáról szóló, online tananyag…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >