Jelentősen csökkent a tojás ára
Az Európai Bizottság adatai alapján az unió (EU27) tojás- és tojástermékimportja 23 százalékkal 47 ezer tonnára nőtt 2024 első öt hónapjában az előző év azonos időszakához viszonyítva. Az import 76 százaléka Ukrajnából és az Egyesült Királyságból származott.
A közösség tojás- és tojástermékexportja 18 százalékkal 148 ezer tonnára emelkedett 2024. január–májusban az előző év azonos időszakához képest. Az unió legnagyobb célországai: az Egyesült Királyság (40 százalék részesedés az exportból), Japán (18 százalék) és Svájc (13 százalék) együttesen 104 ezer tonna tojást és tojásterméket vásároltak a közösségből az idei év első öt hónapjában.
Az Egyesült Királyságba 3 százalékkal, Svájcba 16 százalékkal, Japánba pedig 19 százalékkal nőtt a kivitel a megfigyelt periódusban
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a ketreces tartásból származó étkezési tojás (M+L) csomagolóhelyi ára 48,49 forint/darab volt 2024 első harmincöt hetében, ami 18,6 százalékkal maradt el a 2023. év azonos időszakának átlagárától. Az M méretosztályú, dobozos tojás csomagolóhelyi ára 17,1 százalékkal 51,46 forint/darabra, az L méretosztályú, dobozos tojásé 15,8 százalékkal 60,40 forint/darabra csökkent. Az M-es tálcás tojás csomagolóhelyi ára 21,4 százalékkal 43,44 forint/darabra, az L-es tálcás tojásé 21,9 százalékkal 46,72 forint/darabra mérséklődött. A mélyalmos tartásból származó étkezési tojás (M+L) csomagolóhelyi ára 57,14 forint/darab volt 2024 első harmincöt hetében, ami 14,5 százalékkal alacsonyabb a 2023. év azonos időszakának átlagáránál.
AKI PÁIR
Kapcsolódó cikkeink
Alapvető élelmiszerek árának csökkentése érdekében lép fel a GVH
Újabb lépéseket tesz a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az áremelkedések visszaszorítása…
Tovább olvasom >Csökkenti a Lidl a tojás árát
A Lidl Magyarország ismét a magyar vásárlók kedvére tesz és…
Tovább olvasom >Nincs jelentős változás a körte árában
A Világ Alma és Körte Szövetségének (WAPA) előzetes adatai szerint…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >A klímaváltozás megfékezéséhez az erőfeszítések megsokszorozása szükséges – klímavédelmi felmérés a hazai cégeknél
A fenntartható átállásban elkötelezett magyarországi vállalatok 66 százaléka rendelkezik konkrét…
Tovább olvasom >