Jelentősen csökken a SPAR műanyagfelhasználása
Mintegy 13,5 tonnával kevesebb műanyagot használnak fel a Regnum Húsüzem tálcás húsáruinak csomagolásához 2022-ben. A SPAR Csoport számra kiemelten fontos a fenntarthatóság, ezért évek óta több lépcsőben csökkenti a műanyagfelhasználást a termékek gyártásánál, illetve a kiskereskedelmi folyamatokban.
A SPAR az egyetlen hazai kiskereskedelmi lánc, amely saját húsüzem működtetésével garantálja a lakosság minőségi húsellátását. A bicskei Regnum Húsüzem évente 7,3 millió darab tálcás frisshúst gyárt a hazai piacra, ami az egyik legkedveltebb árucikk a magyar húsfogyasztó lakosság körében.
A SPAR megújította csomagolótechnológiáját, amely így nem csak megfelel a legmagasabb szintű technológiai és élelmiszerbiztonsági elvárásoknak, de lehetőséget ad arra is, hogy kevesebb műanyagra legyen szükség.
Az új hústálcák sokkal vékonyabb anyagokból készülnek, így a SPAR húsüzemében gyártott mintegy ötvenfajta tálcás termék, köztük a friss nyers húsok, a nyers és előkészített darált húsok, valamint a grillkészítmények 2022-ben 13,5 tonnával kevesebb műanyag felhasználásával kerülnek a polcokra a SPAR és INTERSPAR hálózatában. A tervek szerint a közeljövőben a vákuumcsomagolt termékeknél is hasonló eljárással csökken majd a felhasznált műanyagok mennyisége.
A SPAR az elmúlt években – a fenntarthatósági törekvéseinek keretében – jelentősen csökkentette a műanyaghulladékot működésének racionalizálásával és új technológiák bevezetésével. Egyes saját márkás tejek kupakjainak, tejfölök fedeleinek, illetve egyes zöldségek és gyümölcsök polisztirol- és plasztikcsomagolásának mellőzésével, illetve a saját márkás étolaj flakonjának cseréjével már több mint 25 tonnás műanyagcsökkentést ért el.
A SPAR folyamatosan bővíti a környezeti fenntarthatóságot támogató kínálatát is: egyre több gyártott vagy forgalmazott terméke készül újrahasznosított alapanyagokból, biológiailag lebomló, illetve természetes anyagokból, köztük cukornádból, fából, papírból.
A bicskei Regnum Húsüzem és Oktatóközpont 2021-ben 44,56 milliárd forint forgalmat realizált. A tavalyi évben – többek között – 2 854 darab szarvasmarhát, 1,4 millió kilogramm bontott marhahúst, 410 600 darab félsertést dolgoztak fel és 7,3 millió darab tálcás húst csomagoltak. Emellett a perbáli húsüzem nettó forgalma 6,27 milliárd forint volt, ahol több mint 152 ezer kilogramm bontott marhahúst, 5,2 millió kilogramm bontott sertést dolgoztak fel, és 5,8 millió kilogramm saját márkás terméket állítottak elő.
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Piactér-koncepciójával a szupermarketizáció útjára lépett a Penny Németországban
A Penny németországi piactér-koncepciója evolúciós lépés a szupermarketizáció útján. A…
Tovább olvasom >A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >Jótékonysággal tette teljessé az év végét a Rossmann
A Rossmann Magyarország idén is számos rászoruló közösség és intézmény…
Tovább olvasom >