Jelentősebb béremelésre készülnek az áruházláncok
Gördülékenyen zajlanak idén a bértárgyalások a nagy nemzetközi áruházláncoknál – írja a Világgazdaság Online.
A munkaerő megtartása érdekében a kereskedelmi cégek már tavaly az országos átlagot jóval meghaladó béremelésre kényszerültek. A Lidl például 2016-ban két lépésben, összesen 20 százalékkal emelte meg fizikai munkavállalóinak a bérét. A TESCO 3,5 milliárd forintot fordított tavaly bérfejlesztésre, ami átlagosan 11 százalékos béremelést jelentett 14 ezer, nem vezető beosztású munkavállaló számára. Az Auchan átlagosan 10 százalékkal növelte áruházi dolgozói bérét 2016-ban, ami – rendhagyó módon – már 2015 októberében életbe lépett, emellett számos külön juttatást, többek között kiterjesztett baleset- és életbiztosítási rendszert vezetett be, így összesen 1,2 milliárd forintot fektetett be a bérfejlesztésébe.
Neubauer Katalin, a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség (MNKSZ) főtitkára nem vitatja, hogy időszerű és szükséges a bérfelzárkózás a kereskedelemben is, ám a minimálbér és a garantált bérminimum idei nagymértékű emelése nem egyformán érinti a multinacionális kiskereskedelmi láncokat és a kisebb cégeket.
A kisebb boltok nem tudják tartani a lépést a nagyobb mértékű bérfejlesztéssel, mivel
termelékenységük esetenként csak tizede a nagy üzletláncokénak. (Világgazdaság Online)
Kapcsolódó cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >Emeli dolgozói bérét a Tesco
Minimum bruttó 30 ezer forinttal emeli a Tesco az áruházi…
Tovább olvasom >Erősödik a kiskereskedelem: de hol mennyit keresnek és költenek a magyarok?
A magyar kiskereskedelem fokozatosan erősödik, de az adatok szerint még…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bővülhet az online árfigyelő
A családok védelme, az infláció alacsony szinten tartása és a…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >