Jelentős növekedés a gyorséttermi piacon: McDonald’s és Burger King sikeres évet zárt Magyarországon
2023-ban a McDonald’s és a Burger King is kiemelkedően teljesített a magyar piacon, jelentős növekedést érve el mind árbevétel, mind adózott eredmény tekintetében – írja a Pénzcentrum.
McDonald’s: Impozáns növekedés a számok tükrében

A gyorséttermi szektor jelentős növekedési potenciállal rendelkezik Magyarországon
A McDonald’s árbevétele 2022-ről 2023-ra 23,7 százalékkal nőtt, elérve a 91 milliárd forintot, míg adózott eredménye 5,6 milliárd forintról 6,2 milliárd forintra emelkedett, ami 10,8 százalékos növekedést jelent. Emellett az alkalmazottak létszáma is bővült: 2022-ben 2671 főt foglalkoztatott a vállalat, míg 2023-ban ez a szám 2927 főre nőtt, amely 9,6 százalékos emelkedést jelent.
Burger King: Még nagyobb ugrás az eredményekben
A Burger King még nagyobb növekedést mutatott: a lánc 2022-es 40,4 milliárd forintos nettó árbevételét 2023-ban 56,2 milliárd forintra növelte, ami 39 százalékos emelkedés. A nettó eredménye pedig 57,4 százalékkal nőtt, a 2022-es 2,9 milliárd forintról 4,6 milliárd forintra ugrott. A munkavállalók száma itt is nőtt: 2022-ben átlagosan 1371 fő dolgozott a vállalatnál, míg 2023-ban ez a szám 1539 főre emelkedett, amely 12,3 százalékos növekedést jelent.
Bérköltségek és munkavállalói jövedelmek
Mindkét vállalat jelentős összegeket fordított bérköltségekre: a McDonald’s 2023-ban 15,7 milliárd forintot költött erre a célra, ami 19,1 százalékos növekedés az előző évhez képest, míg a Burger King 8,8 milliárd forintot, 30 százalékkal többet, mint 2022-ben. A McDonald’snál a munkavállalók átlagos bruttó havi keresete 448 075 forint volt, ami 8,7 százalékos emelkedés, míg a Burger Kingnél ez az összeg 474 854 forintot tett ki, 15,8 százalékos növekedést mutatva.
Ezek az eredmények rávilágítanak arra, hogy a gyorséttermi szektor jelentős növekedési potenciállal rendelkezik Magyarországon, és mindkét nagy nemzetközi lánc ki tudta használni a piaci lehetőségeket. A munkavállalók bérezése is jelentősen javult, ami hozzájárulhat a szektor vonzerejének növeléséhez.
Kapcsolódó cikkeink
Valentin-nap hétvégéjének estéin a szerelmeseké lesz a McDonald’s megújult Nyugati téri étterme
A szerelmeseket várja február 14-én és 15-én péntek és szombat…
Tovább olvasom >Megtalálta a sikerreceptet a Burger King – újra növekedési pályán a gyorsétteremlánc
A féléves visszaesést követően ismét növekedésnek indult a Burger King…
Tovább olvasom >Visszatér a libamájas burger a McDonald’s-ba
Február 5-től a hazai McDonald’s éttermekben ismét kapható a lánc…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újra növekedési pályán az európai bio piac, Magyarország az öko területaránnyal a globális mezőny első negyedébe került
Elérhetőek a legfrissebb statisztikai adatok az ökológiai gazdálkodás globális fejlődéséről.…
Tovább olvasom >foodora: Valentin-napon már reggel 7-kor óvszert rendelnek
Tarolnak a virágosok, de csokoládét és alkoholt is sokan rendelnek…
Tovább olvasom >A magyar e-kereskedelmi forgalom növekedését már az import hajtja
2024-ben a teljes magyar e-kereskedelmi piac a PwC Q1-Q3 közötti…
Tovább olvasom >