Jelentős a női cégvezetők hatása a magyar gazdaságra egy felmérés szerint
Magyarországon régiós összehasonlításban jelentős hatást gyakorolnak a női cégvezetők az ország gazdaságára a Bisnode Magyarország felmérése szerint.
Az üzleti információszolgáltatással és cégminősítéssel foglalkozó vállalat 11 államra – Magyarország mellett Ausztriára, Csehországra, Horvátországra, Lengyelországra, Németországra, Svájcra, Norvégiára, Szerbiára, Szlovákiára és Szlovéniára – kiterjedően vizsgálta a női tulajdonban álló cégeket árbevételük, nyereségük és a foglalkoztatottak létszáma alapján a helyben működő összes céghez viszonyítva.
Megállapították, hogy cégtulajdonosként a nők Szlovénia és Magyarország gazdaságára gyakorolják a legnagyobb hatást, Csehországban pedig a legcsekélyebbet. Magyarország első helyen áll a női tulajdonban álló cégek száma alapján, árbevételük alapján harmadik, nyereségük alapján pedig a második helyet érték el az összesítésben. Utóbbi két területen Szlovénia áll az élen, Csehország pedig leghátul. A női cégvezetők aránya Norvégiában a legalacsonyabb – ismertették.
A felmérés szerint a nők tulajdonában álló vállalatok többnyire az átlagnál kevesebb embernek adnak munkát – ezen a téren is Csehország áll a legrosszabbul 58 százalékkal -, Ausztriában viszont 7 százalékkal, Norvégiában pedig 21 százalékkal állnak az átlag fölött. Egyedül Lengyelországban nem mutattak eltérést, Magyarországon pedig 78 százalékot mértek ebben a kategóriában.
Hasonlóan alakult az árbevétel és a nyereség aránya a cégek számához viszonyítva. A nők cégeinek árbevétele Ausztriában 13 százalékkal, Szlovéniában 2 százalékkal haladta meg az átlagot, a többi országban viszont elmaradt attól.
A listát ezen a téren is Csehország zárja 40 százalékos teljesítménnyel, míg Magyarország 78 százalékkal a középmezőnyben áll. Nettó nyereségük Szlovéniában 9 százalékkal haladja meg az országos átlagot, 10 országban pedig elmarad attól a legutolsó vállalati beszámolók alapján – olvasható a felmérésben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Idén magához térhet a spanyol online élelmiszerpiac
Két év csökkenés után újra növekedésnek indulhat a spanyol online…
Tovább olvasom >Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi…
Tovább olvasom >Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >