Jelentős a női cégvezetők hatása a magyar gazdaságra egy felmérés szerint
Magyarországon régiós összehasonlításban jelentős hatást gyakorolnak a női cégvezetők az ország gazdaságára a Bisnode Magyarország felmérése szerint.
Az üzleti információszolgáltatással és cégminősítéssel foglalkozó vállalat 11 államra – Magyarország mellett Ausztriára, Csehországra, Horvátországra, Lengyelországra, Németországra, Svájcra, Norvégiára, Szerbiára, Szlovákiára és Szlovéniára – kiterjedően vizsgálta a női tulajdonban álló cégeket árbevételük, nyereségük és a foglalkoztatottak létszáma alapján a helyben működő összes céghez viszonyítva.
Megállapították, hogy cégtulajdonosként a nők Szlovénia és Magyarország gazdaságára gyakorolják a legnagyobb hatást, Csehországban pedig a legcsekélyebbet. Magyarország első helyen áll a női tulajdonban álló cégek száma alapján, árbevételük alapján harmadik, nyereségük alapján pedig a második helyet érték el az összesítésben. Utóbbi két területen Szlovénia áll az élen, Csehország pedig leghátul. A női cégvezetők aránya Norvégiában a legalacsonyabb – ismertették.
A felmérés szerint a nők tulajdonában álló vállalatok többnyire az átlagnál kevesebb embernek adnak munkát – ezen a téren is Csehország áll a legrosszabbul 58 százalékkal -, Ausztriában viszont 7 százalékkal, Norvégiában pedig 21 százalékkal állnak az átlag fölött. Egyedül Lengyelországban nem mutattak eltérést, Magyarországon pedig 78 százalékot mértek ebben a kategóriában.
Hasonlóan alakult az árbevétel és a nyereség aránya a cégek számához viszonyítva. A nők cégeinek árbevétele Ausztriában 13 százalékkal, Szlovéniában 2 százalékkal haladta meg az átlagot, a többi országban viszont elmaradt attól.
A listát ezen a téren is Csehország zárja 40 százalékos teljesítménnyel, míg Magyarország 78 százalékkal a középmezőnyben áll. Nettó nyereségük Szlovéniában 9 százalékkal haladja meg az országos átlagot, 10 országban pedig elmarad attól a legutolsó vállalati beszámolók alapján – olvasható a felmérésben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >Modern idő(se)k
Az „ezüstgeneráció” egyre meghatározóbb szereplője az FMCG-piacnak Európa-szerte: a szenior…
Tovább olvasom >Ellátási lánc: kevésbé hatékony az AI a frontvonalban
A Gartner friss adatai szerint a generatív mesterséges intelligencia (AI)…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >A vártnál magasabb lett az április infláció
Áprilisban 4,2 százalékos volt az éves infláció, havi szinten pedig…
Tovább olvasom >