Jelentős a női cégvezetők hatása a magyar gazdaságra egy felmérés szerint
Magyarországon régiós összehasonlításban jelentős hatást gyakorolnak a női cégvezetők az ország gazdaságára a Bisnode Magyarország felmérése szerint.
Az üzleti információszolgáltatással és cégminősítéssel foglalkozó vállalat 11 államra – Magyarország mellett Ausztriára, Csehországra, Horvátországra, Lengyelországra, Németországra, Svájcra, Norvégiára, Szerbiára, Szlovákiára és Szlovéniára – kiterjedően vizsgálta a női tulajdonban álló cégeket árbevételük, nyereségük és a foglalkoztatottak létszáma alapján a helyben működő összes céghez viszonyítva.
Megállapították, hogy cégtulajdonosként a nők Szlovénia és Magyarország gazdaságára gyakorolják a legnagyobb hatást, Csehországban pedig a legcsekélyebbet. Magyarország első helyen áll a női tulajdonban álló cégek száma alapján, árbevételük alapján harmadik, nyereségük alapján pedig a második helyet érték el az összesítésben. Utóbbi két területen Szlovénia áll az élen, Csehország pedig leghátul. A női cégvezetők aránya Norvégiában a legalacsonyabb – ismertették.
A felmérés szerint a nők tulajdonában álló vállalatok többnyire az átlagnál kevesebb embernek adnak munkát – ezen a téren is Csehország áll a legrosszabbul 58 százalékkal -, Ausztriában viszont 7 százalékkal, Norvégiában pedig 21 százalékkal állnak az átlag fölött. Egyedül Lengyelországban nem mutattak eltérést, Magyarországon pedig 78 százalékot mértek ebben a kategóriában.
Hasonlóan alakult az árbevétel és a nyereség aránya a cégek számához viszonyítva. A nők cégeinek árbevétele Ausztriában 13 százalékkal, Szlovéniában 2 százalékkal haladta meg az átlagot, a többi országban viszont elmaradt attól.
A listát ezen a téren is Csehország zárja 40 százalékos teljesítménnyel, míg Magyarország 78 százalékkal a középmezőnyben áll. Nettó nyereségük Szlovéniában 9 százalékkal haladja meg az országos átlagot, 10 országban pedig elmarad attól a legutolsó vállalati beszámolók alapján – olvasható a felmérésben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >A kisvállalkozások 83%-a számára létfontosságúak a házhozszállító platformok
A Wolt nemzetközi kutatása szerint a kereskedők 83%-a nélkülözhetetlennek tartja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Hódít a #MatchaTok: a japán zöldtea por lett a közösségi média új kedvence
A TikTokon elindult #MatchaTok trend szélsebesen meghódította a világot: a…
Tovább olvasom >