Jelentős a női cégvezetők hatása a magyar gazdaságra egy felmérés szerint
Magyarországon régiós összehasonlításban jelentős hatást gyakorolnak a női cégvezetők az ország gazdaságára a Bisnode Magyarország felmérése szerint.
Az üzleti információszolgáltatással és cégminősítéssel foglalkozó vállalat 11 államra – Magyarország mellett Ausztriára, Csehországra, Horvátországra, Lengyelországra, Németországra, Svájcra, Norvégiára, Szerbiára, Szlovákiára és Szlovéniára – kiterjedően vizsgálta a női tulajdonban álló cégeket árbevételük, nyereségük és a foglalkoztatottak létszáma alapján a helyben működő összes céghez viszonyítva.
Megállapították, hogy cégtulajdonosként a nők Szlovénia és Magyarország gazdaságára gyakorolják a legnagyobb hatást, Csehországban pedig a legcsekélyebbet. Magyarország első helyen áll a női tulajdonban álló cégek száma alapján, árbevételük alapján harmadik, nyereségük alapján pedig a második helyet érték el az összesítésben. Utóbbi két területen Szlovénia áll az élen, Csehország pedig leghátul. A női cégvezetők aránya Norvégiában a legalacsonyabb – ismertették.
A felmérés szerint a nők tulajdonában álló vállalatok többnyire az átlagnál kevesebb embernek adnak munkát – ezen a téren is Csehország áll a legrosszabbul 58 százalékkal -, Ausztriában viszont 7 százalékkal, Norvégiában pedig 21 százalékkal állnak az átlag fölött. Egyedül Lengyelországban nem mutattak eltérést, Magyarországon pedig 78 százalékot mértek ebben a kategóriában.
Hasonlóan alakult az árbevétel és a nyereség aránya a cégek számához viszonyítva. A nők cégeinek árbevétele Ausztriában 13 százalékkal, Szlovéniában 2 százalékkal haladta meg az átlagot, a többi országban viszont elmaradt attól.
A listát ezen a téren is Csehország zárja 40 százalékos teljesítménnyel, míg Magyarország 78 százalékkal a középmezőnyben áll. Nettó nyereségük Szlovéniában 9 százalékkal haladja meg az országos átlagot, 10 országban pedig elmarad attól a legutolsó vállalati beszámolók alapján – olvasható a felmérésben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Mit eszel holnap?
A Nestlé Hungária rendszeresen méri a magyar lakosság egészséges táplálkozáshoz…
Tovább olvasom >A fiatalabb fogyasztók a fenntartható csomagolást választják egy tanulmány szerint
Az ALPLA új tanulmánya szerint a 18-34 év közötti fogyasztók…
Tovább olvasom >Élelmiszervásárláskor a baby boomerekhez hasonlóan viselkednek a Z-generációs brit fogyasztók
A Z-generációs fogyasztók mintegy 59%-a élelmiszervásárláskor az in-store vásárlást részesíti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >