Jelentős költség takarítható meg az optimalizált terményszárítással
A precíziós módszerrel optimalizált terményszárítással akár 10-40 százalék költséget is megtakaríthatnak a gazdálkodók – mondta Speiser Ferenc, az RS Kereskedelemi és Szolgáltató Bt. ügyvezető igazgatója szerdán Budapesten, az Agromashexpo agrár-gépipari szakkiállításon.
A kiállításon a precíziós szárítás komplex rendszerének kidolgozásáért logisztika kategóriában termékfejlesztési különdíjjal jutalmazott cég vezetője kiemelte: a precíziós szárítással egyben egyenletesebb terményminőség érhető el.
A rendszert a cég saját erőből fejlesztette ki, a működtetéshez szükséges hardver- és szoftvereszközökkel együtt – mondta a szakember.
Eddig 56 helyen telepítették az általuk kifejlesztett videokontrollt, a precíziós szárítási folyamatot, amely magasabb szintű terményszárító üzemeltetést jelent, 23 partnerüknél valósították meg.
Speiser Ferenc közölte azt is: évről-évre egyre nagyobb a gazdálkodók érdeklődése a precíziós szárítási folyamat iránt, amit az is jelez, hogy tavalyelőtt a cég nettó árbevétele 63 millió forint volt, míg a múlt évben már elérte a 150 millió forintot, az idén pedig ennek dupláját várják.
A cég munkájának eredményeként jelenleg több mint 11 ezer érzékelővel figyelik a Magyarországon működő terményszárítók működését. A rendszere iránt már a környező országokból is érdeklődnek – hangsúlyozta.
Feldman Zsolt, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkára az MTI-nek elmondta: a tárca feladatának tekinti, hogy a gazdákkal megismertesse a precíziós technológiák előnyeit, segítse őket e technológiák alkalmazásában. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nagy István: technológiai modernizáció zajlik a magyar mezőgazdaságban
Technológiai modernizáció zajlik a magyar mezőgazdaságban, ezt bizonyítja, hogy évek…
Tovább olvasom >Megnyílt a 40. AGROmashEXPO
Új korszakába lép a magyar mezőgazdaság, és folytathatja a felzárkózást…
Tovább olvasom >Nyolc és fél milliárd forintnyi hiteligénylést hozott a Takarékbanknak az AGROmashEXPO
Több mint 200 megkeresés és 8,5 milliárd forint értékű igénylés…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >