Jelentős kieséssel kell számolniuk a spanyol fokhagymatermelőknek
Az aszályos időjárás miatt megközelítőleg 20%-kal csökkent az európai forgalom jelentős részét kitevő spanyol fokhagymatermés. Nehéz lesz a szezon a termesztők számára.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/08/garlic-g3cb7158b2_1920-300x200.jpg)
Nemcsak a termés minősége és mennyisége, de a többi, rárakodó költség is megnehezíti a spanyol fokhagymatermesztők életét. (Fotó: Pixabay)
A spanyol ANPCA, amely a legnagyobb európai fokhagymatermelő szervezet és 1800 termelőt és 67 vállalatot tömörít, arról számolt be a Las Pedroñeras International Garlic Fair nemzetközi rendezvényen, hogy idén 15397 hektáron gazdálkodott, termelése 256 ezer tonnánál több lett, de ezzel a mennyiséggel is 20 százalékos veszteséget kénytelenek elkönyvelni a termesztők. Ez a mennyiség a teljes európai forgalom 65%-át, a spanyol piacon megjelenő mennyiség 80%-át jelenti.
Nem tett jót az aszály a fokhagymának
A fokhagyma vegetációjában komoly zavart okozott a tavasz végi, nyár eleji gyors felmelegedés, mivel ez felgyorsította az érési folyamatot és emiatt korábban kellett betakarítani a termést. A hagymák azonban mind méretükben, mind pedig minőségükben egyaránt elmaradtak a korábban megszokottól.
A termelési, logisztikai és tárolási költségek sem kedvezőek az idén
A termeléshez kapcsolódó kiadások átlagosan 21%-kal emelkedtek az ANPCA számításai szerint, amire még rárakódott a rosszabb termés miatti kiesés, így megközelítőleg 37%-kal többe került idén egy kilogramm fokhagyma megtermelése. A termés tárolása ismét komoly érvágást jelent majd, hiszen a fokhagymát akár 11 hónapon át is tárolják, mielőtt a fogyasztókhoz kerül, a nemzetközi helyzet miatt viszont az energiaárak megnőttek, ez a hűtési költségekben is meg fog mutatkozni. Mindemellett a spanyol fokhagymaexport csökkenését és prognosztizálja a társaság, mivel a logisztikai árak is jelentősen megugrottak.
Kapcsolódó cikkeink
Személyre szabott AI vásárlóasszisztenst vezet be a Mercadona
Mostantól személyre szabott AI alapú vásárlóasszisztens, a MercadonIA könnyíti meg…
Tovább olvasom >Kivonul a Carrefour Ománból
Közel három évtizednyi működés után kivonul a Carrefour Ománból –…
Tovább olvasom >Közel 5 milliárd euróval járul hozzá a spanyol gazdasághoz a Heineken
A Heineken 2023-ban 4,84 milliárd euróval járult hozzá a spanyol…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >