Jelentős iráni exportlehetőségek
Jelentős, a gazdaság valamennyi szegmensére kiterjedő üzleti együttműködéseket alakíthatnak ki a magyar vállalkozások Iránban. A Magyar Nemzeti Kereskedőház 2017. február 7-én, Budapesten Magyar–Iráni Üzleti Fórumot szervezett, melyen a résztvevő hazai vállalkozások az iráni piac sajátosságait és konkrét üzleti, befektetési lehetőségeket ismerhettek meg.
A Magyarország és Irán közti kereskedelem stabil növekedést mutat. A kétoldalú külkereskedelmi volumen 2015-ben közel 30 millió eurót tett ki, amely az elmúlt hat év legmagasabb értéke. A jövőben a kétoldalú gazdasági kapcsolatok tovább dinamizálódhatnak, ezt célozza a Magyar Nemzeti Kereskedőház is, mely közel 60 magyar és iráni cég részvételével szervezett üzleti fórumot Budapesten.
Az iráni gazdaság jelentős fellendülés előtt áll, a Világbank 2017-re és 2018-ra mintegy 5%-os GDP-növekedést prognosztizál a közel-keleti ország számára.
– A nemzetközi kereskedelmi korlátozások enyhítésével Irán a következő években ismét bekapcsolódik a nemzetközi gazdasági vérkeringésbe, ami lehetőséget teremt a magyar cégeknek is a piacra lépésre. Ráadásul kétoldalú kereskedelmi kapcsolatainkat tekintve a gazdaság valamennyi szegmensében kialakíthatók üzleti együttműködések, legyen szó mezőgazdaságról, gyógyszer-, jármű-, építő- és élelmiszeriparról, a megújuló energiák területéről, vízgazdálkodásról, infokommunikációról vagy épp az oktatás területéről – fogalmazott Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója.
Az üzleti fórumon a magyar vállalkozások szakmai előadások keretében hasznos információkat sajátíthattak el az iráni piac sajátosságairól, valamint konkrét befektetési lehetőségeket is megismerhettek.
A Magyar Nemzeti Kereskedőház 2017 elején nyitotta meg irodáját az iráni fővárosban, Teheránban, amely a piaci igények felmérése és a helyi üzleti lehetőségek feltérképezése mellett kaput nyithat a magyar cégek számára a közel-keleti, közép-ázsiai piacok elérésére is.
Kapcsolódó cikkeink
Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a külkereskedelem?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >A Lidl-nek köszönhetően terjeszkedik a pékség
A Simid csoport tagjaként a bolgár Hebar vállalat jelentős előrelépést…
Tovább olvasom >AKI: a 24 mezőgazdasági és élelmiszeripari árucsoport közül 13 exportértéke nőtt 2023-ban
Éves összevetésben 51 millió euróval (csaknem 20 milliárd forinttal) 3519…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >Közösség a közösségben
A Magyar Termék Nonprofit Kft. legutóbbi, MesterMűvek üzleti workshopja igazi mérföldkőnek bizonyult, miután…
Tovább olvasom >