Jelentős iráni exportlehetőségek
Jelentős, a gazdaság valamennyi szegmensére kiterjedő üzleti együttműködéseket alakíthatnak ki a magyar vállalkozások Iránban. A Magyar Nemzeti Kereskedőház 2017. február 7-én, Budapesten Magyar–Iráni Üzleti Fórumot szervezett, melyen a résztvevő hazai vállalkozások az iráni piac sajátosságait és konkrét üzleti, befektetési lehetőségeket ismerhettek meg.
A Magyarország és Irán közti kereskedelem stabil növekedést mutat. A kétoldalú külkereskedelmi volumen 2015-ben közel 30 millió eurót tett ki, amely az elmúlt hat év legmagasabb értéke. A jövőben a kétoldalú gazdasági kapcsolatok tovább dinamizálódhatnak, ezt célozza a Magyar Nemzeti Kereskedőház is, mely közel 60 magyar és iráni cég részvételével szervezett üzleti fórumot Budapesten.
Az iráni gazdaság jelentős fellendülés előtt áll, a Világbank 2017-re és 2018-ra mintegy 5%-os GDP-növekedést prognosztizál a közel-keleti ország számára.
– A nemzetközi kereskedelmi korlátozások enyhítésével Irán a következő években ismét bekapcsolódik a nemzetközi gazdasági vérkeringésbe, ami lehetőséget teremt a magyar cégeknek is a piacra lépésre. Ráadásul kétoldalú kereskedelmi kapcsolatainkat tekintve a gazdaság valamennyi szegmensében kialakíthatók üzleti együttműködések, legyen szó mezőgazdaságról, gyógyszer-, jármű-, építő- és élelmiszeriparról, a megújuló energiák területéről, vízgazdálkodásról, infokommunikációról vagy épp az oktatás területéről – fogalmazott Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója.
Az üzleti fórumon a magyar vállalkozások szakmai előadások keretében hasznos információkat sajátíthattak el az iráni piac sajátosságairól, valamint konkrét befektetési lehetőségeket is megismerhettek.
A Magyar Nemzeti Kereskedőház 2017 elején nyitotta meg irodáját az iráni fővárosban, Teheránban, amely a piaci igények felmérése és a helyi üzleti lehetőségek feltérképezése mellett kaput nyithat a magyar cégek számára a közel-keleti, közép-ázsiai piacok elérésére is.
Kapcsolódó cikkeink
Export vezérelte növekedés az élelmiszeriparban – Az Univer és a MIRELITE MIRSA 2024-es üzleti eredményei
2024-ben két meghatározó magyar élelmiszeripari szereplő, az Univer Product Zrt.…
Tovább olvasom >KSH: 2,2 milliárd euró volt a szolgáltatás-külkereskedelmi többlet az I. negyedévben
2025 I. negyedévében a szolgáltatások euróban számított exportja 3,6, importja…
Tovább olvasom >Távoli, de nyitott kapu: Üzbegisztánban látnak lehetőséget a magyar cégek
Bár földrajzilag és kulturálisan is távoli, Üzbegisztán az egyik legígéretesebb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Alkotmányos jog lett a készpénz: minden kereskedőnek biztosítania kell a lehetőséget
Megjelent a Magyar Közlönyben az a jogszabály, amely a készpénzes…
Tovább olvasom >Vásárlói tudatosság és digitális átalakulás: 2024 FMCG-piaci tanulságai
Alábbi összeállításunkban több nagy elemző cég aktuális adatait, insightjait idézve…
Tovább olvasom >Milliárdos forgalmat hozott az otthonfelújítási SZÉP-kártyás lehetőség
2025. január 1-jétől új felhasználási cél nyílt meg a SZÉP-kártya…
Tovább olvasom >