Jelentős beruházásokkal készülnek a jövőre a Villeroy & Boch magyar gyárában
A különleges évfordulón a Villeroy & Boch az ünneplés mellett a jövőbe is tekint, hiszen az idén 275 éves márka hódmezővásárhelyi gyárában összesen több mint 5,3 milliárd forintos fejlesztéssorozatot hajtott végre az elmúlt időszakban. A hazai vállalatnál mostantól a kerámiavécék világszinten is az egyik legkorszerűbb, úgynevezett magasnyomású technológiával is készülnek, miközben új mázolósorok is szolgálják a hatékonyságot, és egyben könnyebbé teszik az ott dolgozók munkáját. A csoport, amely 2022-ben 994,5 millió euró árbevételt ért el (+5,2% az előző évhez képest), két márkájával, a prémium Villeroy & Boch és az Alföldi révén piacvezető pozíciót tölt be a magyar szaniterkerámia piacon.
Teljes gőzzel folytatja beruházásait Magyarországon és világszerte a globális piac egyik vezető kerámiatermék-gyártója, az idén fennállásának 275. évfordulóját ünneplő Villeroy & Boch. A cégcsoport világszerte legnagyobb szanitergyárában, a hódmezővásárhelyi üzemben az elmúlt három évben összesen több mint 5,3 milliárd forint – 14 millió euró – értékben indított el különböző fejlesztéseket. Ezeknek köszönhetően a korábbinál korszerűbb, úgynevezett magasnyomású technológiával is gyártják a vécéket. A beruházássorozat keretében új mázolósorok, szárítógépek is munkába álltak.
Mire kellene a robotok?
„A magasnyomású WC-öntő gépek telepítésével részben a hagyományos, gipszes öntést váltjuk ki. A szanitergyártás másik fontos területe a mázolás, amelynek egyes folyamatai korábban részben kézzel, emberi erővel valósultak meg a szanitergyárban. Az elmúlt években telepített robotokkal működő mázolósorokkal jelentősen bővült a porcelángyár mázolási kapacitása, a mázolás minősége. A fejlesztéseknek köszönhetően összességében csökkent a munkatársak fizikai terhelése, hatékonyabbá vált a termelés”
– mondta Georg Lörz, Villeroy & Boch AG, Fürdőszoba és Wellness üzletágának igazgatója.
Georg Lörz hozzátette:
„Világszerte, így Magyarországon is rendre előkerülnek olyan félelmek, amelyek szerint az automatizáció, a robotok bevezetése elveszi az emberek munkáját. Ez azonban téves megközelítés. A hódmezővásárhelyi üzemben a már végrehajtott, a folyamatban lévő és a jövőbeni beruházások is megkönnyítik az ott dolgozók munkáját, akiknek nem kell például 30-40 kilós termékeket emelgetniük. A kerámiatermék-gyártásban mindig is szükség lesz emberekre. A hódmezővásárhelyi gyárunkban jelenleg is 750 embert foglalkoztatunk.”
Emellett olyan beruházásokkal, mint például napelemek és szennyvíz-tisztító berendezések telepítésével, környezetbarátabbá vált a gyár, mérséklődött a szén-dioxid-kibocsátása is (évente 800 tonnával, ami 5%-os csökkenés). A Villeroy & Boch csoport egyébként azt a célt tűzte ki maga elé, hogy legkésőbb 2024-ig a csoport összes telephelyén 15 százalékkal csökkenti fajlagos energiafogyasztását (villamos energia és gáz). A CO2-semlegességet a kerámiagyártás területén 2040-re, míg a kerámián kívüli termékek gyártóhelyein már 2030-ra szeretnék megvalósítani.
A Villeroy & Boch nem tegnap kezdte…
A hódmezővásárhelyi kerámiatermék-gyárat működtető Villeroy & Boch világszerte az egyik legkomolyabb múlttal rendelkező vállalatok egyike, a hírneve az egész világon elterjedt. A 275 évvel ezelőtt alapított Villeroy & Boch székhelye a németországi Mettlach-ban található, kezdetben porcelánedényeket gyártott, később csempék és fürdőszobai termékek is bekerültek a kínálatába.
A több évszázados múlttal rendelkező cégcsoport árbevétele 2022-ben, az előző évhez képest további 5,2%-kal növekedve, elérte a 994,5 millió eurót, míg a konszolidált EBIT 7%-kal növekedett.
A jelenlegi terhelt világgazdasági helyzet (infláció, kamatlábak, építési és felújítási kereslet) miatt az csoport árbevétele 10,7 százalékkal 437,8 millió euróra csökkent 2023 első hat hónapjához képest.
Georg Lörz elmondta, hogy alapvetően azonban úgy látják, hogy nemzetközi szinten is hosszú távon igény mutatkozik a kiváló minőségű fürdőszobai megoldások iránt, és a csoport vásárhelyi gyára a jövőben is fontos szerepet fog játszani ezek előállításában.
Kapcsolódó cikkeink
SPAR nyereményjátékkal indult az év
A promóció lényege, hogy a vásárlónak az Alföldi, Mondelez, Mizo,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >