Jelentett a Pepsi
Egészen jól sikerült a Pepsi idei első negyedéve, de az erős dollár miatt szenved a cég, a bevételek visszaesését nagyrészt ez okozta, pedig az eladások Ázsiában és Dél-Amerikában is jól alakultak. A menedzsment alapvetően optimista, tartják a 2016-ra korábban megfogalmazott célokat – írja a portfolio.hu.
Az árbevétel a vártnak megfelelően 3 százalékkal 11,9 milliárd dollárra csökkent, ez egyébként nagyjából megfelel az elemzői várakozások átlagának, az egy részvényre jutó adózott eredmény az egy évvel korábbi 83 centről 89 centre emelkedett, ez viszont közel 10 százalékkal magasabb, mint amire az elemzők számítottak.
Az organikus növekedés (cégeladások, leválasztások, devizahatások kiszűrésével) csoportszinten 3,5 százalék volt, Dél-Amerikában 9, az Ázsiát, a Közel-Keletet és Észak-Afrikát magába foglaló régióban pedig 8 százalék volt a növekedés, az egyszeri hatásoktól (a venezuelai operációt kikonszolidálta a Pepsi) és a devizahatástól eltekintve viszont 3 százalék volt a bevételek visszaesése.
Az operatív profit az egyedi tételektől szűrve 12 százalékkal emelkedett, egy egyszeri leírás (373 millió dolláros leírás a TAB-részesedésen) miatt viszont összességében 10 százalékkal csökkent az üzemi eredmény.
A Pepsi több régióban (pl. Észak-Amerika, Ázsiában) is profitál az alacsony nyersanyagárakból, Európában és Dél-Amerikában viszont az erős dollár miatt a helyi devizában jelentősen emelkedő nyersanyagárakkal szembesült, ráadásul a vállalat legtöbb operációjában az élesedő verseny miatt emelkednek a marketingköltségek.
A Pepsi menedzsmentje alacsony egy számjegyű csökkenésre számít a nyersanyagárakban. A menedzsment megerősítette a korábbi várakozását, az organikus növekedés 4 százalék lehet idén, a mostani elemzői várakozások alapján a devizahatás nagyjából 4 százalékponttal csökkenti az árbevételt (vagyis ez alapján nagyjából stagnálhat a vállalat árbevétele).
Az egy részvényre eső eredmény 4,66 dollár lehet, ami elmarad a jelenlegi 4,7 dolláros elemzői várakozástól. (Nagy Viktor, portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
A PepsiCo intelligens dobozokkal és AI technológiával fokozná a személyre szabást
A Cannes Lions alkalmával betekintést engedett a PepsiCo új, a…
Tovább olvasom >Üdítő hírek érkeztek egyenesen a fogyasztóktól – A Márka reprezentatív felmérése alapján
A Márka Üdítőgyártó Kft. az év első negyedévében reprezentatív kutatást…
Tovább olvasom >Elutasította a Britvic a Carlsberg közel 4 milliárd dolláros felvásárlási ajánlatát
A brit üdítőital-gyártó Britvic visszautasította a Carlsberg Group 3,11 milliárd…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >Egészséges nyári táplálkozási tippeket ad az Eisberg növényi zsírokkal
Az igazi forró nyár beköszöntével sokan törekednek egészségesebben táplálkozni, de…
Tovább olvasom >A Tetra Pak bejelentette, hogy Alex Henriksen lesz a kelet-európai régió ügyvezető igazgatója
A Tetra Pak, a világ egyik vezető élelmiszerfeldolgozással és csomagolással…
Tovább olvasom >