Jelentett a Pepsi
Egészen jól sikerült a Pepsi idei első negyedéve, de az erős dollár miatt szenved a cég, a bevételek visszaesését nagyrészt ez okozta, pedig az eladások Ázsiában és Dél-Amerikában is jól alakultak. A menedzsment alapvetően optimista, tartják a 2016-ra korábban megfogalmazott célokat – írja a portfolio.hu.
Az árbevétel a vártnak megfelelően 3 százalékkal 11,9 milliárd dollárra csökkent, ez egyébként nagyjából megfelel az elemzői várakozások átlagának, az egy részvényre jutó adózott eredmény az egy évvel korábbi 83 centről 89 centre emelkedett, ez viszont közel 10 százalékkal magasabb, mint amire az elemzők számítottak.
Az organikus növekedés (cégeladások, leválasztások, devizahatások kiszűrésével) csoportszinten 3,5 százalék volt, Dél-Amerikában 9, az Ázsiát, a Közel-Keletet és Észak-Afrikát magába foglaló régióban pedig 8 százalék volt a növekedés, az egyszeri hatásoktól (a venezuelai operációt kikonszolidálta a Pepsi) és a devizahatástól eltekintve viszont 3 százalék volt a bevételek visszaesése.
Az operatív profit az egyedi tételektől szűrve 12 százalékkal emelkedett, egy egyszeri leírás (373 millió dolláros leírás a TAB-részesedésen) miatt viszont összességében 10 százalékkal csökkent az üzemi eredmény.
A Pepsi több régióban (pl. Észak-Amerika, Ázsiában) is profitál az alacsony nyersanyagárakból, Európában és Dél-Amerikában viszont az erős dollár miatt a helyi devizában jelentősen emelkedő nyersanyagárakkal szembesült, ráadásul a vállalat legtöbb operációjában az élesedő verseny miatt emelkednek a marketingköltségek.
A Pepsi menedzsmentje alacsony egy számjegyű csökkenésre számít a nyersanyagárakban. A menedzsment megerősítette a korábbi várakozását, az organikus növekedés 4 százalék lehet idén, a mostani elemzői várakozások alapján a devizahatás nagyjából 4 százalékponttal csökkenti az árbevételt (vagyis ez alapján nagyjából stagnálhat a vállalat árbevétele).
Az egy részvényre eső eredmény 4,66 dollár lehet, ami elmarad a jelenlegi 4,7 dolláros elemzői várakozástól. (Nagy Viktor, portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Apenta 0% cukor, 0% édesítőszer
Az Apenta új, enyhén szénsavas itala természetes ásványvízzel készül 2…
Tovább olvasom >„A fogyasztót el kell varázsolni” – Az Aqua Lorenzo jövőképe
Új stratégiai irányvonalak, megújuló termékportfólió, kihívások és lehetőségek. Az Aqua…
Tovább olvasom >PepsiCo: hosszú távú növekedési célok és egészségtudatos portfólió
Továbbra is elkötelezett a PepsiCo a hosszú távú, 4-6%-os organikus…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >