Jelentett a Pepsi
Egészen jól sikerült a Pepsi idei első negyedéve, de az erős dollár miatt szenved a cég, a bevételek visszaesését nagyrészt ez okozta, pedig az eladások Ázsiában és Dél-Amerikában is jól alakultak. A menedzsment alapvetően optimista, tartják a 2016-ra korábban megfogalmazott célokat – írja a portfolio.hu.
Az árbevétel a vártnak megfelelően 3 százalékkal 11,9 milliárd dollárra csökkent, ez egyébként nagyjából megfelel az elemzői várakozások átlagának, az egy részvényre jutó adózott eredmény az egy évvel korábbi 83 centről 89 centre emelkedett, ez viszont közel 10 százalékkal magasabb, mint amire az elemzők számítottak.
Az organikus növekedés (cégeladások, leválasztások, devizahatások kiszűrésével) csoportszinten 3,5 százalék volt, Dél-Amerikában 9, az Ázsiát, a Közel-Keletet és Észak-Afrikát magába foglaló régióban pedig 8 százalék volt a növekedés, az egyszeri hatásoktól (a venezuelai operációt kikonszolidálta a Pepsi) és a devizahatástól eltekintve viszont 3 százalék volt a bevételek visszaesése.
Az operatív profit az egyedi tételektől szűrve 12 százalékkal emelkedett, egy egyszeri leírás (373 millió dolláros leírás a TAB-részesedésen) miatt viszont összességében 10 százalékkal csökkent az üzemi eredmény.
A Pepsi több régióban (pl. Észak-Amerika, Ázsiában) is profitál az alacsony nyersanyagárakból, Európában és Dél-Amerikában viszont az erős dollár miatt a helyi devizában jelentősen emelkedő nyersanyagárakkal szembesült, ráadásul a vállalat legtöbb operációjában az élesedő verseny miatt emelkednek a marketingköltségek.
A Pepsi menedzsmentje alacsony egy számjegyű csökkenésre számít a nyersanyagárakban. A menedzsment megerősítette a korábbi várakozását, az organikus növekedés 4 százalék lehet idén, a mostani elemzői várakozások alapján a devizahatás nagyjából 4 százalékponttal csökkenti az árbevételt (vagyis ez alapján nagyjából stagnálhat a vállalat árbevétele).
Az egy részvényre eső eredmény 4,66 dollár lehet, ami elmarad a jelenlegi 4,7 dolláros elemzői várakozástól. (Nagy Viktor, portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Összezavarhatják az élelmiszercímkék a fogyasztókat egy uniós jelentés szerint
Az Európai Számvevőszék új jelentése szerint az élelmiszercímkék kavalkádja nem…
Tovább olvasom >Versenyjogi aggályok merültek fel a Carlsberg és a Britvic megállapodás kapcsán
Versenyjogi aggályokra hivatkozva hivatalos vizsgálatot indított az Egyesült Királyság Verseny-…
Tovább olvasom >Nyereséget hoztak a receptdobozok a Crispnek Hollandiában
Június óta nyereséges a Crisp Hollandiában, köszönhetően a költségcsökkentési intézkedéseknek és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >