Jelentett a Pepsi
Egészen jól sikerült a Pepsi idei első negyedéve, de az erős dollár miatt szenved a cég, a bevételek visszaesését nagyrészt ez okozta, pedig az eladások Ázsiában és Dél-Amerikában is jól alakultak. A menedzsment alapvetően optimista, tartják a 2016-ra korábban megfogalmazott célokat – írja a portfolio.hu.
Az árbevétel a vártnak megfelelően 3 százalékkal 11,9 milliárd dollárra csökkent, ez egyébként nagyjából megfelel az elemzői várakozások átlagának, az egy részvényre jutó adózott eredmény az egy évvel korábbi 83 centről 89 centre emelkedett, ez viszont közel 10 százalékkal magasabb, mint amire az elemzők számítottak.
Az organikus növekedés (cégeladások, leválasztások, devizahatások kiszűrésével) csoportszinten 3,5 százalék volt, Dél-Amerikában 9, az Ázsiát, a Közel-Keletet és Észak-Afrikát magába foglaló régióban pedig 8 százalék volt a növekedés, az egyszeri hatásoktól (a venezuelai operációt kikonszolidálta a Pepsi) és a devizahatástól eltekintve viszont 3 százalék volt a bevételek visszaesése.
Az operatív profit az egyedi tételektől szűrve 12 százalékkal emelkedett, egy egyszeri leírás (373 millió dolláros leírás a TAB-részesedésen) miatt viszont összességében 10 százalékkal csökkent az üzemi eredmény.
A Pepsi több régióban (pl. Észak-Amerika, Ázsiában) is profitál az alacsony nyersanyagárakból, Európában és Dél-Amerikában viszont az erős dollár miatt a helyi devizában jelentősen emelkedő nyersanyagárakkal szembesült, ráadásul a vállalat legtöbb operációjában az élesedő verseny miatt emelkednek a marketingköltségek.
A Pepsi menedzsmentje alacsony egy számjegyű csökkenésre számít a nyersanyagárakban. A menedzsment megerősítette a korábbi várakozását, az organikus növekedés 4 százalék lehet idén, a mostani elemzői várakozások alapján a devizahatás nagyjából 4 százalékponttal csökkenti az árbevételt (vagyis ez alapján nagyjából stagnálhat a vállalat árbevétele).
Az egy részvényre eső eredmény 4,66 dollár lehet, ami elmarad a jelenlegi 4,7 dolláros elemzői várakozástól. (Nagy Viktor, portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Limitált kiadású őszibarack és lime ízekkel jelentkezik a Pepsi idén nyáron
A grillpartik szerelmeseinek szánt italok a vállalat azon stratégiájába illeszkednek,…
Tovább olvasom >Digiméter 2024: Digitális felzárkózás helyett visszarendeződés
A Digiméter 2020, 2021 és 2022 után immár negyedik alkalommal…
Tovább olvasom >A Tesco marad, hiába csökkent a nyeresége
Ken Murphy, a Tesco vezérigazgatója nyilatkozatában kijelentette, hogy a cég…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy hónap múlva nyílik a Primark első hazai üzlete
Május 28-án 10 órakor megnyitja kapuit a Primark a budapesti…
Tovább olvasom >Ezermilliárd forint feletti forgalmat realizált 2023-ban a SPAR
A SPAR Magyarország a 2023-as évben 1023,2 milliárd forint forgalmat…
Tovább olvasom >A Tesco az Expressz üzleteiben olcsóbb saját márkás termékeket vezet be
A Tesco az Expressz üzleteiben olcsóbb saját márkás termékeket vezet…
Tovább olvasom >