Jelentett a Henkel
A düsseldorfi székhelyű, Magyarországon is jelen lévő háztartási vegyipari és kozmetikai konszern közölte, hogy az első negyedévi árbevétel nominálisan 2,8 százalékkal, 4,969 milliárd euróra emelkedett. Az árfolyamhatások és a felvásárlások/befektetés-megszüntetések hatásainak kiszűrése utáni szerves (organikus) árbevétel 0,7 százalékkal nőtt, 4,970 milliárd eurót tett ki, ami azonban így is kevesebb a szakértők által várt 4,990 milliárd eurónál. A felvásárlásokból és befektetés-megszüntetésekből származó hozzájárulások mértéke 0,6 százalék volt. A valutahatások 1,5 százalékos pozitív hatással voltak az árbevételre.
Nyugat-Európában a szerves árbevétel 1,3 százalékkal csökkent. Kelet-Európa 6,5 százalékos növekedést ért el. Afrikában és a Közel-Keleten az árbevétel növekedése 13,5 százalék volt. Az észak-amerikai régióban az árbevétel növekedése 1,1 százalékot tett ki. Latin-Amerika 8,0 százalékos növekedést ért el, az ázsiai és csendes-óceáni térségben pedig az árbevétel 8,8 százalékkal volt alacsonyabb az előző év azonos időszakához képest.
A ragasztószergyártó üzletág árbevétele nominálisan 1,7 százalékkal, 2,039 milliárd euróra emelkedett. A Beauty Care (szépségápolás) üzletág árbevétele minimálisan csökkent, 965 millió euróról 960 millió euróra, a Laundry & Home Care (mosó- és háztartási tisztítószerek) üzletág bevétele nominálisan 6,3 százalékkal, 1,667 milliárd euróra nőtt.
A korrigált üzemi eredmény (EBIT) 5,6 százalékkal, 795 millió euróra zsugorodott.
A részvényarányos eredmény 6 százalékkal, 1,34 euróra csökkent. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A Henkel Magyarország idén is kitűzte a rózsaszín szalagot
Folytatódik a tavaly megkezdett „Pink Október” kampány. A „Pink Október”…
Tovább olvasom >100%-ban megújuló energiára vált a Henkel kenyai gyártóüzemében
Teljesen megújuló energiára állt át a Henkel kenyai gyártóüzemében, amely…
Tovább olvasom >A legnagyobb értékben a gabonafélék árbevétele nőtt
A mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek 24 árucsoportja közül 14 exportértéke…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tizenhárom millió forintot gyűjtött együtt a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank részére
A Nestlé és a Tesco összefogásával megvalósult, tavaszi jótékonysági kampányban…
Tovább olvasom >Ismét elstartol a fenntartható életmód alapjaira nevelő Etesd az Eszed iskolai kihívás!
A Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos Doboz hiánypótló…
Tovább olvasom >Kihirdették a Lidl élelmiszerhősök verseny nyerteseit
Sikerrel zárult a Lidl Magyarország Élelmiszerhősök versenye, amit az élelmiszer-pazarlás elleni világnap…
Tovább olvasom >