Javult kissé a februári fogyasztói hangulat Németországban
A várt romlás helyett javult kissé a fogyasztói hangulat februárra vonatkozóan Németországban a GfK piackutató intézet felmérésében.
A hangulatindex értéke februárra mínusz 6,7 pontra javult a mínusz 6,8 pontról mínusz 6,9 pontra módosított januári értékről. A piac romlásra, mínusz 7,8 pontra számított.
A háztartások konjunkturális várakozásai három havi csökkenés után a januárban végzett felmérésben már javultak, a vonatkozó mutató 5,7 ponttal emelkedett 22,8 pontra és így már 21 ponttal áll az egy évvel korábbi értéke felett.
A lakosság jövedelmi várakozásai is javultak, a kilátások megítélését számszerűsítő mutató értéke 10 ponttal 16,9 pontra emelkedett. Az index 19,8 ponttal áll az egy évvel korábbi felett. A fogyasztók beszerzési hajlandósága is javult, az index 4,4 ponttal emelkedett 5,2 pontra.
A felmérés alapján a háztartások egyaránt számítanak az infláció csökkenésére és a pandémiás helyzet enyhülésére a tavaszi hónapokban.
Bár az inflációs várakozások csökkentek valamelyest, az még mindig magasnak számít az elmúlt évekével összevetve. Az inflációs nyomás várt enyhülése összefügg a negatív bázishatás 2021. januári megszűnésével, de a piac kereslet-kínálati egyensúlytalanságai továbbra is fennállnak, csakúgy, mint az energiaárak magas szintje. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >