Javult kissé a februári fogyasztói hangulat Németországban
A várt romlás helyett javult kissé a fogyasztói hangulat februárra vonatkozóan Németországban a GfK piackutató intézet felmérésében.

Javulóban a német fogyasztói hangulat
A hangulatindex értéke februárra mínusz 6,7 pontra javult a mínusz 6,8 pontról mínusz 6,9 pontra módosított januári értékről. A piac romlásra, mínusz 7,8 pontra számított.
A háztartások konjunkturális várakozásai három havi csökkenés után a januárban végzett felmérésben már javultak, a vonatkozó mutató 5,7 ponttal emelkedett 22,8 pontra és így már 21 ponttal áll az egy évvel korábbi értéke felett.
A lakosság jövedelmi várakozásai is javultak, a kilátások megítélését számszerűsítő mutató értéke 10 ponttal 16,9 pontra emelkedett. Az index 19,8 ponttal áll az egy évvel korábbi felett. A fogyasztók beszerzési hajlandósága is javult, az index 4,4 ponttal emelkedett 5,2 pontra.
A felmérés alapján a háztartások egyaránt számítanak az infláció csökkenésére és a pandémiás helyzet enyhülésére a tavaszi hónapokban.
Bár az inflációs várakozások csökkentek valamelyest, az még mindig magasnak számít az elmúlt évekével összevetve. Az inflációs nyomás várt enyhülése összefügg a negatív bázishatás 2021. januári megszűnésével, de a piac kereslet-kínálati egyensúlytalanságai továbbra is fennállnak, csakúgy, mint az energiaárak magas szintje. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Újraszervezés után új lendületben a Pepco – a magyar piac stratégiai nyertes
Miközben a Pepco csoport fájdalmas németországi kivonulást hajt végre, a…
Tovább olvasom >Századvég: javult a lakosság saját anyagi helyzetének megítélése júliusban
Javult a lakosság saját anyagi helyzetének megítélése és a vállalatok…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >További cikkeink
Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >OKSZ: Átlátszó szőnyeg alá söpri az inflációt az árrésstop
A lakosság háromnegyede szerint emelkednek az élelmiszerárak Magyarországon, és ebben…
Tovább olvasom >Dübörög a dinnyeszezon, elindult a kampány
Idén is elindult a nyár egyik legkedveltebb gyümölcsének, a hazai…
Tovább olvasom >