Javult kissé a februári fogyasztói hangulat Németországban
A várt romlás helyett javult kissé a fogyasztói hangulat februárra vonatkozóan Németországban a GfK piackutató intézet felmérésében.

Javulóban a német fogyasztói hangulat
A hangulatindex értéke februárra mínusz 6,7 pontra javult a mínusz 6,8 pontról mínusz 6,9 pontra módosított januári értékről. A piac romlásra, mínusz 7,8 pontra számított.
A háztartások konjunkturális várakozásai három havi csökkenés után a januárban végzett felmérésben már javultak, a vonatkozó mutató 5,7 ponttal emelkedett 22,8 pontra és így már 21 ponttal áll az egy évvel korábbi értéke felett.
A lakosság jövedelmi várakozásai is javultak, a kilátások megítélését számszerűsítő mutató értéke 10 ponttal 16,9 pontra emelkedett. Az index 19,8 ponttal áll az egy évvel korábbi felett. A fogyasztók beszerzési hajlandósága is javult, az index 4,4 ponttal emelkedett 5,2 pontra.
A felmérés alapján a háztartások egyaránt számítanak az infláció csökkenésére és a pandémiás helyzet enyhülésére a tavaszi hónapokban.
Bár az inflációs várakozások csökkentek valamelyest, az még mindig magasnak számít az elmúlt évekével összevetve. Az inflációs nyomás várt enyhülése összefügg a negatív bázishatás 2021. januári megszűnésével, de a piac kereslet-kínálati egyensúlytalanságai továbbra is fennállnak, csakúgy, mint az energiaárak magas szintje. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >Németországban egyre több vásárlót vonzanak az élelmiszerek a drogériákba
Egyre nagyobb szerep jut a drogériák élelmiszer-kínálatának a német fogyasztók…
Tovább olvasom >Javult a GfK májusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által várt romlás helyett javult a nürnbergi GfK…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >