Javult kissé a februári fogyasztói hangulat Németországban
A várt romlás helyett javult kissé a fogyasztói hangulat februárra vonatkozóan Németországban a GfK piackutató intézet felmérésében.
A hangulatindex értéke februárra mínusz 6,7 pontra javult a mínusz 6,8 pontról mínusz 6,9 pontra módosított januári értékről. A piac romlásra, mínusz 7,8 pontra számított.
A háztartások konjunkturális várakozásai három havi csökkenés után a januárban végzett felmérésben már javultak, a vonatkozó mutató 5,7 ponttal emelkedett 22,8 pontra és így már 21 ponttal áll az egy évvel korábbi értéke felett.
A lakosság jövedelmi várakozásai is javultak, a kilátások megítélését számszerűsítő mutató értéke 10 ponttal 16,9 pontra emelkedett. Az index 19,8 ponttal áll az egy évvel korábbi felett. A fogyasztók beszerzési hajlandósága is javult, az index 4,4 ponttal emelkedett 5,2 pontra.
A felmérés alapján a háztartások egyaránt számítanak az infláció csökkenésére és a pandémiás helyzet enyhülésére a tavaszi hónapokban.
Bár az inflációs várakozások csökkentek valamelyest, az még mindig magasnak számít az elmúlt évekével összevetve. Az inflációs nyomás várt enyhülése összefügg a negatív bázishatás 2021. januári megszűnésével, de a piac kereslet-kínálati egyensúlytalanságai továbbra is fennállnak, csakúgy, mint az energiaárak magas szintje. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Olcsóbb lett a német Burger Kingben a növényi alapú menü a húsosnál
Németországban a Burger King 10 centtel csökkentette az összes növényi…
Tovább olvasom >Megvette a Vegan Food Group a német TofuTownt
A Vegan Food Group eddigi legnagyobb akvizíciója keretében vásárolta meg…
Tovább olvasom >Többször használható zacskókat vezet be a Kaufland Németországban
A Kaufland újrahasználható tasakokat vezet be pékárurészlegén Németországban. Az egyenként…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >