Javult a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban
A vártnál kevésbé javult a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban augusztusban – derült ki a Michigan Egyetem szokásos havi felméréséből.
Augusztusban a fogyasztói hangulatindex 96,8 pontra emelkedett a júliusi 93,4 pontról, amely az utóbbi nyolc hónap legalacsonyabb szintjét jelentette.
Elemzők magasabb, 97,4 pontos végleges értéket vártak augusztusra.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója a júliusi 80,5 pontról 87,7 pontra emelkedett augusztusban, a jelenlegi helyzetet tükröző almutató pedig 113,4 pontról 110,9 pontra csökkent.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás augusztusban is a júliusi 2,6 százalékos szinten maradt, az 5-10 éves inflációs várakozás pedig a júliusi 2,6 százalékos szint után augusztusban 2,5 százalék volt.
A Michigan hangulatindex a Conference Board gazdaságkutató intézet indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felméréskor legalább ötszáz embert kérdeznek meg. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >