Javult a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban
A decemberi csökkenés után januárban erősödött a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban.
A Conference Board gazdaságkutató intézet kedden közölte, hogy fogyasztói bizalmi indexe a decemberi 123,1 pontról 125,4 pontra emelkedett. Az elemzők arra számítottak, hogy az index a decemberi értéken marad.
A jelenlegi helyzet megítélését jelző mutató enyhén csökkent, 156,5 pontról 155,3 pontra süllyedt, a várakozásokat tükröző index viszont a decemberi 100,8 pontról 105,5 pontra ment föl.
Lynn Franco, a Conference Board illetékes igazgatója rámutatott: a fogyasztói bizalom történelmileg magas szinten áll, ami arra utal, hogy a gazdasági növekedés 2018-ban is folytatódik.
A Conference Board havonta közölt indexe a Michigan egyetem hangulatindexe mellett a legfontosabb mérőszám a fogyasztás alakulásának megbecsléséhez. A személyi fogyasztás az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >NGM: fogyasztói bizalom és hatékony jogérvényesítés a European Consumer Summit fókuszában
A fogyasztói bizalom erősítése, a digitális piac biztonságának garantálása és…
Tovább olvasom >Komoly tárgyalások zajlanak a vámháború lezárásáról
Csak őszinte szándékkal lehet tárgyalni – így reagált a kínai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >