Javult a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban
A decemberi csökkenés után januárban erősödött a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban.
A Conference Board gazdaságkutató intézet kedden közölte, hogy fogyasztói bizalmi indexe a decemberi 123,1 pontról 125,4 pontra emelkedett. Az elemzők arra számítottak, hogy az index a decemberi értéken marad.
A jelenlegi helyzet megítélését jelző mutató enyhén csökkent, 156,5 pontról 155,3 pontra süllyedt, a várakozásokat tükröző index viszont a decemberi 100,8 pontról 105,5 pontra ment föl.
Lynn Franco, a Conference Board illetékes igazgatója rámutatott: a fogyasztói bizalom történelmileg magas szinten áll, ami arra utal, hogy a gazdasági növekedés 2018-ban is folytatódik.
A Conference Board havonta közölt indexe a Michigan egyetem hangulatindexe mellett a legfontosabb mérőszám a fogyasztás alakulásának megbecsléséhez. A személyi fogyasztás az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre nagyobb a német fogyasztók hazai élelmiszerekbe vetett bizalma
A német fogyasztók 89%-a biztonságosnak vagy nagyon biztonságosnak tartja az…
Tovább olvasom >Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >NGM: fogyasztói bizalom és hatékony jogérvényesítés a European Consumer Summit fókuszában
A fogyasztói bizalom erősítése, a digitális piac biztonságának garantálása és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >