Javult a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban
A decemberi csökkenés után januárban erősödött a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban.
A Conference Board gazdaságkutató intézet kedden közölte, hogy fogyasztói bizalmi indexe a decemberi 123,1 pontról 125,4 pontra emelkedett. Az elemzők arra számítottak, hogy az index a decemberi értéken marad.
A jelenlegi helyzet megítélését jelző mutató enyhén csökkent, 156,5 pontról 155,3 pontra süllyedt, a várakozásokat tükröző index viszont a decemberi 100,8 pontról 105,5 pontra ment föl.
Lynn Franco, a Conference Board illetékes igazgatója rámutatott: a fogyasztói bizalom történelmileg magas szinten áll, ami arra utal, hogy a gazdasági növekedés 2018-ban is folytatódik.
A Conference Board havonta közölt indexe a Michigan egyetem hangulatindexe mellett a legfontosabb mérőszám a fogyasztás alakulásának megbecsléséhez. A személyi fogyasztás az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Megakadt a kiskereskedelmi forgalom növekedése
Áprilisban megakadt a kiskereskedelmi forgalom visszaépülésének lendülete, havi alapon 0,9%…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >