Javult a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban
A decemberi csökkenés után januárban erősödött a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban.
A Conference Board gazdaságkutató intézet kedden közölte, hogy fogyasztói bizalmi indexe a decemberi 123,1 pontról 125,4 pontra emelkedett. Az elemzők arra számítottak, hogy az index a decemberi értéken marad.
A jelenlegi helyzet megítélését jelző mutató enyhén csökkent, 156,5 pontról 155,3 pontra süllyedt, a várakozásokat tükröző index viszont a decemberi 100,8 pontról 105,5 pontra ment föl.
Lynn Franco, a Conference Board illetékes igazgatója rámutatott: a fogyasztói bizalom történelmileg magas szinten áll, ami arra utal, hogy a gazdasági növekedés 2018-ban is folytatódik.
A Conference Board havonta közölt indexe a Michigan egyetem hangulatindexe mellett a legfontosabb mérőszám a fogyasztás alakulásának megbecsléséhez. A személyi fogyasztás az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új kólát vezet be a Coca-Cola
A Coca-Cola bejelentette: idén ősszel új termékkel bővül az amerikai…
Tovább olvasom >Steril legyekkel védekezik Amerika a húsfaló parazita ellen – újra leállt a mexikói állatexport
Újra felfüggesztette a mexikói élőállat-importot az Egyesült Államok, miután ismét…
Tovább olvasom >Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eurostat: 2%-kal bővült az európai jégkrémgyártás 2024-ben
Az Eurostat friss adatai szerint 2024-ben az Európai Unióban 2%-kal,…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >