Javult a cégek fizetési hajlandósága
Javult a cégek fizetési hajlandósága, gyorsabban egyenlítik ki a számlákat és a tavalyinál kevesebb a behajthatatlan követelés a vállalatok közötti értékesítésben az Atradius felmérése szerint.
A hitelbiztosító és követeléskezelő cég hétfői közleménye szerint a tavalyinál lényegesen kevesebb – csaknem 30 százaléknyi – kintlévőséget érint a késedelmes fizetés, ami a legalacsonyabb érték a régióban. Az Atradius Fizetési Szokások Barométere című elemzése alapján Magyarországon a belföldi kereskedelem háromnegyedében, a külföldi értékesítés közel 60 százalékában fordult elő késedelmes fizetés: Kelet-Európában ezek az arányok megközelítik a 90, illetve a 80 százalékot.
A számlák kiegyenlítésének ideje a tavalyi 53 napról 37 napra javult, miközben a regionális átlag 61 nap, ráadásul egyre többen kérnek halasztott fizetést, amit az Atradius a javuló gazdasági környezettel magyaráz. Hozzátették, hogy a fizetési késedelmek legfőbb oka a tőkehiány és a likviditási probléma, de a vevők jelentős része finanszírozási lehetőségnek tekinti a halasztott fizetést.
Az elemzés szerint Magyarországon a számlák 0,6 százalékát nem rendezik, ami Kelet-Európában – Szlovákia után – a második legkisebb arány, de a behajthatatlan követelések száma is alacsonyabb a régiós átlagnál. Az ilyen esetek legnagyobb része a mezőgazdaságban, az építőiparban, élelmiszeriparban és a szolgáltatási ágazatban történik és legfőképp az ügyfél csődje (65 százalék) vagy eltűnése (34 százalék) miatt – írták.
A magyar válaszadók 6 százaléka számít arra, hogy a következő 1 évben romlik az ügyfelek fizetési magatartása, miközben a kelet-európai átlag 26 százalék – áll a közleményben.
Az Atradius Kelet-Európát vizsgáló elemzése május 25-én zárult és csaknem 620 vállalat vett benne részt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt,…
Tovább olvasom >Tízből kilenc fogyasztó már a mesterséges intelligenciára bízza az online keresést
A Bain & Company friss jelentése szerint a fogyasztók 80%-a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új csomagolásban a Lidl Húsfarm családja
Tavasszal a Lidl 75 termékből álló, saját márkás Húsfarm termékcsaládja…
Tovább olvasom >Paradicsommal segít a brit Aldi a rákbeteg fiatalokon
Az Aldi jótékonysági kampányt indít a Teenage Cancer Trust szervezettel…
Tovább olvasom >Világszerte kapható lesz a Nestlé Sinergity csecsemőtápszere
A Nestlé bejelentette, hogy globálisan bevezeti Sinergity nevű, tudományos kutatásokra…
Tovább olvasom >