Javult a cégek fizetési hajlandósága
Javult a cégek fizetési hajlandósága, gyorsabban egyenlítik ki a számlákat és a tavalyinál kevesebb a behajthatatlan követelés a vállalatok közötti értékesítésben az Atradius felmérése szerint.
A hitelbiztosító és követeléskezelő cég hétfői közleménye szerint a tavalyinál lényegesen kevesebb – csaknem 30 százaléknyi – kintlévőséget érint a késedelmes fizetés, ami a legalacsonyabb érték a régióban. Az Atradius Fizetési Szokások Barométere című elemzése alapján Magyarországon a belföldi kereskedelem háromnegyedében, a külföldi értékesítés közel 60 százalékában fordult elő késedelmes fizetés: Kelet-Európában ezek az arányok megközelítik a 90, illetve a 80 százalékot.
A számlák kiegyenlítésének ideje a tavalyi 53 napról 37 napra javult, miközben a regionális átlag 61 nap, ráadásul egyre többen kérnek halasztott fizetést, amit az Atradius a javuló gazdasági környezettel magyaráz. Hozzátették, hogy a fizetési késedelmek legfőbb oka a tőkehiány és a likviditási probléma, de a vevők jelentős része finanszírozási lehetőségnek tekinti a halasztott fizetést.
Az elemzés szerint Magyarországon a számlák 0,6 százalékát nem rendezik, ami Kelet-Európában – Szlovákia után – a második legkisebb arány, de a behajthatatlan követelések száma is alacsonyabb a régiós átlagnál. Az ilyen esetek legnagyobb része a mezőgazdaságban, az építőiparban, élelmiszeriparban és a szolgáltatási ágazatban történik és legfőképp az ügyfél csődje (65 százalék) vagy eltűnése (34 százalék) miatt – írták.
A magyar válaszadók 6 százaléka számít arra, hogy a következő 1 évben romlik az ügyfelek fizetési magatartása, miközben a kelet-európai átlag 26 százalék – áll a közleményben.
Az Atradius Kelet-Európát vizsgáló elemzése május 25-én zárult és csaknem 620 vállalat vett benne részt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megadealek kora
Bár az ügyletszám 17%-kal csökkent, de a nagy értékű vállalat-adásvételi…
Tovább olvasom >A brit vásárlók szerint nagyobb figyelmet érdemelne az élelmiszerpazarlás témája
A vásárlók 70%-a úgy véli, hogy a kiskereskedőknek fenntarthatósági (ESG)…
Tovább olvasom >Hűségprogramokkal a vásárlók lemorzsolódása ellen
A Salesforce friss Connected Shoppers felmérése szerint a kiskereskedők kétharmada…
Tovább olvasom >További cikkeink
Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >