Javult a GfK novemberi német fogyasztói hangulatindexe
A várt romlás helyett összességében javult a GfK német fogyasztói hangulatindexe novemberre vonatkozóan, bár az index összetevői eltérő módon alakultak a jelentés alapján.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2020/01/berlin-nagy.jpg)
Javult a német fogyasztók hangulata
A novemberre vonatkozó fogyasztói hangulatindex 0,9 pontra emelkedett az októberi 0,4 pontról a várt mínusz 0,5 pont helyett. A novemberre vonatkozóan elért 0,9 pont a legmagasabb a 2020 áprilisi 2,3 pont óta.
Az index novemberi emelkedése a költekezési hajlandóság javulására és a megtakarítási hajlandóság gyengülésére támaszkodott, mivel a fogyasztóknak a gazdasági növekedéssel és a jövedelmük alakulásával szembeni várakozásai egyaránt romlottak.
Rolf Bürkl, a GfK fogyasztási szakértője szerint a költekezési hajlandóság emelkedése és a megtakarítási hajlandóság gyengülése az inflációs várakozásokra vezethetők vissza. Az árak várható emelkedése miatt ugyanis a fogyasztók hajlamossá váltak előre hozni nagyobb beszerzéseiket. „Amennyiben azonban az áremelkedés tartósnak bizonyul, az mindenképpen negatív hatással lesz a fogyasztói hangulatra és ezzel fékező hatást fejt majd ki a gazdasági növekedésre” – mondta.
A fogyasztók konjunkturális várakozásait számszerűsítő mutató 1,9 ponttal csökkent az előző havihoz képest, 46,6 pontra, ami még így is viszonylag magasnak számít, az egy évvel korábbi bázist pedig 40 ponttal haladja meg.
A jövedelmi várakozások mutatószáma 14,1 ponttal csökkent az előző havihoz képest, 23,3 pontra. Az egy évvel korábbit a mutató értéke 13,5 ponttal haladja meg.
A költekezési hajlandóság mutatószáma 6,0 ponttal 19,4 pontra, tíz hónapja a legmagasabbra emelkedett. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Rekordbevételt hozhat a Valentin-nap a kiskereskedelemben
A Valentin-napi költések világszerte rekordot dönthetnek idén, mind az Egyesült…
Tovább olvasom >A német piacvezető drogéria, a dm technológiába és a vásárlási élménybe invesztál
A német drogériaóriás dm Közép-Európa szerte kezdi lekörözni az élelmiszer-kiskereskedőket.…
Tovább olvasom >Németországban is elindul a HelloFresh ételházhozszállítási szolgáltatása
A HelloFresh bevezette Németországban a Factor nevű készétel-házhozszállítási szolgáltatását, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >