Javult a GfK novemberi német fogyasztói hangulatindexe
A várt romlás helyett összességében javult a GfK német fogyasztói hangulatindexe novemberre vonatkozóan, bár az index összetevői eltérő módon alakultak a jelentés alapján.

Javult a német fogyasztók hangulata
A novemberre vonatkozó fogyasztói hangulatindex 0,9 pontra emelkedett az októberi 0,4 pontról a várt mínusz 0,5 pont helyett. A novemberre vonatkozóan elért 0,9 pont a legmagasabb a 2020 áprilisi 2,3 pont óta.
Az index novemberi emelkedése a költekezési hajlandóság javulására és a megtakarítási hajlandóság gyengülésére támaszkodott, mivel a fogyasztóknak a gazdasági növekedéssel és a jövedelmük alakulásával szembeni várakozásai egyaránt romlottak.
Rolf Bürkl, a GfK fogyasztási szakértője szerint a költekezési hajlandóság emelkedése és a megtakarítási hajlandóság gyengülése az inflációs várakozásokra vezethetők vissza. Az árak várható emelkedése miatt ugyanis a fogyasztók hajlamossá váltak előre hozni nagyobb beszerzéseiket. „Amennyiben azonban az áremelkedés tartósnak bizonyul, az mindenképpen negatív hatással lesz a fogyasztói hangulatra és ezzel fékező hatást fejt majd ki a gazdasági növekedésre” – mondta.
A fogyasztók konjunkturális várakozásait számszerűsítő mutató 1,9 ponttal csökkent az előző havihoz képest, 46,6 pontra, ami még így is viszonylag magasnak számít, az egy évvel korábbi bázist pedig 40 ponttal haladja meg.
A jövedelmi várakozások mutatószáma 14,1 ponttal csökkent az előző havihoz képest, 23,3 pontra. Az egy évvel korábbit a mutató értéke 13,5 ponttal haladja meg.
A költekezési hajlandóság mutatószáma 6,0 ponttal 19,4 pontra, tíz hónapja a legmagasabbra emelkedett. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hódítanak a Tante Enso közösségi alapokon működő okosboltjai a vidéki Németországban
Németországban a Tante Enso a legnagyobb lefedettséggel bíró okosbolt-üzemeltető a…
Tovább olvasom >Átszervezi a németországi gyártást a Danone
A francia Danone „Renew Danone” programjának keretében átalakítja gyártási struktúráját,…
Tovább olvasom >Árcsökkentéssel könnyíti a háztartások életét a Lidl és az Eroski
Jelentősen csökkentette árait a Lidl és az Eroski annak érdekében,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Árrésstop árnyékában: így alakulnak a húsvéti bevásárlás költségei 2025-ben
Az idei húsvéti bevásárlási szezon igazi meglepetése nem a csokinyúl…
Tovább olvasom >Az élelmiszerbiztonságra is kihathat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Az euróövezetben lassult a fogyasztói árak emelkedésének üteme márciusban
Márciusban az előzetesen becsültnek megfelelően mérséklődött az éves infláció az…
Tovább olvasom >