Javult a GfK novemberi német fogyasztói hangulatindexe
A várt romlás helyett összességében javult a GfK német fogyasztói hangulatindexe novemberre vonatkozóan, bár az index összetevői eltérő módon alakultak a jelentés alapján.

Javult a német fogyasztók hangulata
A novemberre vonatkozó fogyasztói hangulatindex 0,9 pontra emelkedett az októberi 0,4 pontról a várt mínusz 0,5 pont helyett. A novemberre vonatkozóan elért 0,9 pont a legmagasabb a 2020 áprilisi 2,3 pont óta.
Az index novemberi emelkedése a költekezési hajlandóság javulására és a megtakarítási hajlandóság gyengülésére támaszkodott, mivel a fogyasztóknak a gazdasági növekedéssel és a jövedelmük alakulásával szembeni várakozásai egyaránt romlottak.
Rolf Bürkl, a GfK fogyasztási szakértője szerint a költekezési hajlandóság emelkedése és a megtakarítási hajlandóság gyengülése az inflációs várakozásokra vezethetők vissza. Az árak várható emelkedése miatt ugyanis a fogyasztók hajlamossá váltak előre hozni nagyobb beszerzéseiket. „Amennyiben azonban az áremelkedés tartósnak bizonyul, az mindenképpen negatív hatással lesz a fogyasztói hangulatra és ezzel fékező hatást fejt majd ki a gazdasági növekedésre” – mondta.
A fogyasztók konjunkturális várakozásait számszerűsítő mutató 1,9 ponttal csökkent az előző havihoz képest, 46,6 pontra, ami még így is viszonylag magasnak számít, az egy évvel korábbi bázist pedig 40 ponttal haladja meg.
A jövedelmi várakozások mutatószáma 14,1 ponttal csökkent az előző havihoz képest, 23,3 pontra. Az egy évvel korábbit a mutató értéke 13,5 ponttal haladja meg.
A költekezési hajlandóság mutatószáma 6,0 ponttal 19,4 pontra, tíz hónapja a legmagasabbra emelkedett. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >Németországban egyre több vásárlót vonzanak az élelmiszerek a drogériákba
Egyre nagyobb szerep jut a drogériák élelmiszer-kínálatának a német fogyasztók…
Tovább olvasom >Javult a GfK májusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által várt romlás helyett javult a nürnbergi GfK…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >