Javult a GfK novemberi német fogyasztói hangulatindexe
A várt romlás helyett összességében javult a GfK német fogyasztói hangulatindexe novemberre vonatkozóan, bár az index összetevői eltérő módon alakultak a jelentés alapján.
A novemberre vonatkozó fogyasztói hangulatindex 0,9 pontra emelkedett az októberi 0,4 pontról a várt mínusz 0,5 pont helyett. A novemberre vonatkozóan elért 0,9 pont a legmagasabb a 2020 áprilisi 2,3 pont óta.
Az index novemberi emelkedése a költekezési hajlandóság javulására és a megtakarítási hajlandóság gyengülésére támaszkodott, mivel a fogyasztóknak a gazdasági növekedéssel és a jövedelmük alakulásával szembeni várakozásai egyaránt romlottak.
Rolf Bürkl, a GfK fogyasztási szakértője szerint a költekezési hajlandóság emelkedése és a megtakarítási hajlandóság gyengülése az inflációs várakozásokra vezethetők vissza. Az árak várható emelkedése miatt ugyanis a fogyasztók hajlamossá váltak előre hozni nagyobb beszerzéseiket. „Amennyiben azonban az áremelkedés tartósnak bizonyul, az mindenképpen negatív hatással lesz a fogyasztói hangulatra és ezzel fékező hatást fejt majd ki a gazdasági növekedésre” – mondta.
A fogyasztók konjunkturális várakozásait számszerűsítő mutató 1,9 ponttal csökkent az előző havihoz képest, 46,6 pontra, ami még így is viszonylag magasnak számít, az egy évvel korábbi bázist pedig 40 ponttal haladja meg.
A jövedelmi várakozások mutatószáma 14,1 ponttal csökkent az előző havihoz képest, 23,3 pontra. Az egy évvel korábbit a mutató értéke 13,5 ponttal haladja meg.
A költekezési hajlandóság mutatószáma 6,0 ponttal 19,4 pontra, tíz hónapja a legmagasabbra emelkedett. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Olcsóbb lett a német Burger Kingben a növényi alapú menü a húsosnál
Németországban a Burger King 10 centtel csökkentette az összes növényi…
Tovább olvasom >Megvette a Vegan Food Group a német TofuTownt
A Vegan Food Group eddigi legnagyobb akvizíciója keretében vásárolta meg…
Tovább olvasom >Többször használható zacskókat vezet be a Kaufland Németországban
A Kaufland újrahasználható tasakokat vezet be pékárurészlegén Németországban. Az egyenként…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >