Javult a GfK áprilisi német fogyasztói hangulatindexe
A nürnbergi GfK gazdaságkutató intézet fogyasztói hangulatindexe áprilisban nyolc havi csúcsra erősödött, de a vártnál némileg enyhébb mértékben nőtt.
A hangulatindex mínusz 29,5 pontra emelkedett a márciusi mínusz 30,6 pontról. Elemzők némileg nagyobb javulást, mínusz 29,2 pontot vártak. Az áprilisi érték így is a legmagasabb tavaly augusztus óta. A hangulatindex már hatodik hónapja javult Németországban részben az energiaár-infláció enyhülésének hatására, ami felerősítette azokat a várakozásokat, hogy sikerül elkerülni a recessziót.
Az aktuális gazdasági környezet megítélésére vonatkozó mutatószám 6 pontról 3,7 pontra romlott. A lakosság jövedelmi várakozásait tükröző mutatószám viszont mínusz 27,3 pontról mínusz 24,3 pontra, tíz hónapja a legmagasabb szintre emelkedett részben amiatt, hogy a közelmúltban csökkentek az energiaárak, különösen a benziné és a fűtőolajé. A lakosság költekezési hajlandóságát mérő szám szerényen javult, mínusz 17,3 pontról mínusz 17 pontra erősödött.
Kapcsolódó cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >Raskó György: az alapvető élelmiszerek megvásárlása is komoly kihívást jelent számos magyar háztartás számára
A magyar lakosság körében továbbra is érzékelhető az elszegényedés súlyos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Átadták az „Év promóciója 2024”-díjakat
Idén 16. alkalommal került megrendezésre, a Trade magazin szervezésében az…
Tovább olvasom >Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >Megnyitott Esztergom első McDonald’s étterme
A mai napon megnyílt Esztergom város első McDonald’s étterme. A beruházás…
Tovább olvasom >