Javult a fogyasztók hangulata az Egyesült Államokban áprilisban
A várt romlás helyett javult a fogyasztók hangulata az Egyesült Államokban áprilisban.
A Michigan egyetem szokásos havi felmérésének csütörtökön ismertetett, nem végleges adatai szerint a márciusi 59,4 pontról áprilisban 65,7 pontra emelkedett a fogyasztói hangulatindex. Az elemzői várakozások átlagában romló, 59 pontos mutató szerepelt áprilisra.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 54,3 pontról 64,1 pontra ugrott, a jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke pedig 67,2 pontról 68,1 pontra emelkedett.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás 5,4 százalék, míg az ötéves inflációs várakozás 3 százalék maradt.
A Michigan Egyetem hangulatindexe a Conference Board gazdaságkutató intézet fogyasztói bizalmi indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében.
A Michigan egyetem áprilisra vonatkozó végleges adatait április 29-én ismertetik. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Poharas ételeket hoz forgalomba az Unilever Knorr márkája alatt a dolgozó fogyasztók megnyerésére
A szószairól és leveseiről ismert márka hét rizs- és tésztafajtát…
Tovább olvasom >Limitált kiadású őszibarack és lime ízekkel jelentkezik a Pepsi idén nyáron
A grillpartik szerelmeseinek szánt italok a vállalat azon stratégiájába illeszkednek,…
Tovább olvasom >Egyre keresettebbek a teljes munkaidős kiskereskedelmi állások az USA-ban
Egyre nagyobb érdeklődést tapasztalnak a kiskereskedők az álláskeresők részéről a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >Közösség a közösségben
A Magyar Termék Nonprofit Kft. legutóbbi, MesterMűvek üzleti workshopja igazi mérföldkőnek bizonyult, miután…
Tovább olvasom >