Javult a fogyasztói hangulat októberben az Egyesült Államokban
Az előzetes értéknél nagyobb mértékben javult októberben a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban a Michigan Egyetem havi rendszeres felmérésének végleges adatai alapján.
Az októberi felmérés végleges adatai alapján a fogyasztói hangulatindex március óta a legmagasabbra, 81,8 pontra javult az előző havi 80,4 pontról. Az előzetes októberi adat 81,2 pont volt.
Az index a jelentős javulás ellenére is elmarad a krízis előtti szinttől. A koronavírus-válság által nem érintett utolsó hónapban, februárban 101 ponton állt a hangulatindex.
A mutató elemei közül az aktuális helyzet megítélése romlott ugyan a fogyasztók körében, de az előzetes értéknél kevésbé: a vonatkozó mutató 85,9 pontra csökkent az előző havi 87,8 pontról. Az előzetes érték 84,9 pont volt októberre.
A kilátások megítélése viszont lényegesen javult a fogyasztók körében: a mutató 79,2 pontra emelkedett a szeptemberi 75,6 pontról, az előzetes októberi 78,8 pontnál nagyobb mértékben.
Az októberi fogyasztói hangulatindex 14,3 százalékkal marad el az egy évvel korábbi értéktől. Az idnex elemei közül az aktuális helyzet megítélése 24,1 százalékkal marad el a 2019 októberitől, a kilátások megítélése viszont mindössze 5,9 százalékkal.
A Michigan Egyetem havi rendszerességgel állítja össze fogyasztói hangulati felmérését mintegy ötszáz fős reprezentatív minta alapján. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Áprilisban stagnált az Egyesült Államokban személyes fogyasztási árindex
Áprilisban már a harmadik hónapja 2,8 százalékon stagnált a személyes…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >