Javult a fogyasztói hangulat októberben az Egyesült Államokban
Az előzetes értéknél nagyobb mértékben javult októberben a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban a Michigan Egyetem havi rendszeres felmérésének végleges adatai alapján.
Az októberi felmérés végleges adatai alapján a fogyasztói hangulatindex március óta a legmagasabbra, 81,8 pontra javult az előző havi 80,4 pontról. Az előzetes októberi adat 81,2 pont volt.
Az index a jelentős javulás ellenére is elmarad a krízis előtti szinttől. A koronavírus-válság által nem érintett utolsó hónapban, februárban 101 ponton állt a hangulatindex.
A mutató elemei közül az aktuális helyzet megítélése romlott ugyan a fogyasztók körében, de az előzetes értéknél kevésbé: a vonatkozó mutató 85,9 pontra csökkent az előző havi 87,8 pontról. Az előzetes érték 84,9 pont volt októberre.
A kilátások megítélése viszont lényegesen javult a fogyasztók körében: a mutató 79,2 pontra emelkedett a szeptemberi 75,6 pontról, az előzetes októberi 78,8 pontnál nagyobb mértékben.
Az októberi fogyasztói hangulatindex 14,3 százalékkal marad el az egy évvel korábbi értéktől. Az idnex elemei közül az aktuális helyzet megítélése 24,1 százalékkal marad el a 2019 októberitől, a kilátások megítélése viszont mindössze 5,9 százalékkal.
A Michigan Egyetem havi rendszerességgel állítja össze fogyasztói hangulati felmérését mintegy ötszáz fős reprezentatív minta alapján. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az amerikai kiskereskedelmi forgalom a vártnál jelentősebben bővült júliusban
Az Egyesült Államokban az elemzők által vártnál jelentősebben bővült a…
Tovább olvasom >Júliusban lassult az infláció az Egyesült Államokban
Júliusban a várakozásoknak megfelelően lassult az infláció és a maginfláció…
Tovább olvasom >Az élelmiszer- és energiaárak nélkül kalkulált maginflációs ráta havi bázison nem változott az USA-ban
A várakozások alatt alakult júliusban a termelőiárak emelkedése mind havi,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 56 millió eurót fektetett be Bulgáriában a Billa idén
110 millió levát (56 millió eurót) fordított bolgár piaci jelenlétének…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lépett a SPAR International és a Circana
Stratégiai együttműködést jelentett be a SPAR International a fogyasztói magatartás…
Tovább olvasom >Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >