Javult a fogyasztói hangulat októberben az Egyesült Államokban
A vártnál nagyobb mértékben javult a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban a Michigan Egyetem felmérése alapján.
Az októberi felmérés előzetes adatai alapján a fogyasztói hangulatindex 81,2 pontra javult az előző havi 80,4 pontról.
A mutató elemei közül az aktuális helyzet megítélése romlott a fogyasztók körében, a vonatkozó mutató 84,9 pontra csökkent az előző havi 87,8 pontról. A piac emelkedést, 88,5 pontot várt októberre.
A kilátások megítélése viszont lényegesen javult a fogyasztók körében: a mutató 78,8 pontra emelkedett 75,6 pontról a várt 76,5 pont helyett.
Az októberi fogyasztói hangulatindex 15,0 százalékkal marad el az egy évvel korábbi értéktől és még nem érte el a járvány előtti szintet sem. Az elemei közül az aktuális helyzet megítélése 25,0 százalékkal marad el a 2019 októberitől, a kilátások megítélése viszont mindössze 6,4 százalékkal.
A Michigan Egyetem havi rendszerességgel állítja össze fogyasztói hangulati felmérését mintegy ötszáz fős reprezentatív minta alapján. (M TI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Amazon visszakozik: kínai megrendelések lemondásával reagál az amerikai vámemelésre
A kereskedelmi háború új fejezete az e-kereskedelemben – az Amazon…
Tovább olvasom >Dr. Matura Tamás: Előfordulhat, hogy az USA ledolgozza magát Kína szintjére
Dr. Matura Tamás, a Budapesti Corvinus Egyetem docense, Kínaszakértő volt…
Tovább olvasom >Tojásvám Amerikában: újabb drágulási hullám jöhet az élelmiszerpiacon
Donald Trump újabb vámintézkedései az amerikai mezőgazdasági szektor egyik legérzékenyebb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az élelmiszerbiztonságra is kihathat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Több mint 10 ezer tonna élelmiszert mentett meg az Élelmiszerbank 2024-ben
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület 2024-ben összesen 10 359 tonna lejáratközeli…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >