Javult a fogyasztói hangulat az euróövezetben és az EU-ban is áprilisban
Erősödött a fogyasztói bizalom áprilisban az euróövezetben és az Európai Unió egészében is – derült ki az Európai Bizottság csütörtökön közzétett előzetes gyorsbecsléséből.
A hangulatindex 0,4 ponttal mínusz 9,3 pontra emelkedett az övezet 19 országában. Elemzők rosszabb adatra, mínusz 9,5 pontra számítottak.
Az Európai Unió 28 tagállamában a márciusi 6,3 pontról 6,8 pontra nőtt a fogyasztói bizalmi index értéke áprilisban.
Az előző három hónap mindegyikében romlott a fogyasztói hangulat. Az áprilisi javulás azt jelezheti, hogy feltámadt a fogyasztók költekezési kedve, ami rövid távon erősítheti a gazdaságot.
Az euróövezet GDP-jének több mint felét adja a lakossági fogyasztás.
Az áprilisi gazdasági hangulatmutatót egy hét múlva teszi közzé az Európai Bizottság. A legutolsó adat szerint márciusban – ugyancsak a harmadik egymást követő hónapban – romlott a gazdasági hangulat az euróövezetben és az unióban is. Az Európai Unióban a gazdasági hangulatmutató (ESI) értéke 0,7 ponttal 104,5 pontra, az eurózónában pedig 0,9 ponttal 103,0 pontra süllyedt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Kihirdették az Európai Unió mesterséges intelligenciáról szóló rendeletét
A mai napon kihirdették az EU mesterséges intelligenciáról szóló rendeletét…
Tovább olvasom >Szintetikus vegyületek az ételeinkben? Fontos uniós projekt hazai partnere a Tudatos Vásárlók Egyesülete
A ToxFree Life for All az EU frissen indult tudatosságnövelő…
Tovább olvasom >Panaszt nyújtottak be a kínai méz ellen az EU-ban
Az Agrárminisztérium (AM) szakmai támogatásával az Országos Magyar Méhészeti Egyesület…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >