Javult a fogyasztói hangulat az euróövezetben és az EU-ban is áprilisban
Erősödött a fogyasztói bizalom áprilisban az euróövezetben és az Európai Unió egészében is – derült ki az Európai Bizottság csütörtökön közzétett előzetes gyorsbecsléséből.
A hangulatindex 0,4 ponttal mínusz 9,3 pontra emelkedett az övezet 19 országában. Elemzők rosszabb adatra, mínusz 9,5 pontra számítottak.
Az Európai Unió 28 tagállamában a márciusi 6,3 pontról 6,8 pontra nőtt a fogyasztói bizalmi index értéke áprilisban.
Az előző három hónap mindegyikében romlott a fogyasztói hangulat. Az áprilisi javulás azt jelezheti, hogy feltámadt a fogyasztók költekezési kedve, ami rövid távon erősítheti a gazdaságot.
Az euróövezet GDP-jének több mint felét adja a lakossági fogyasztás.
Az áprilisi gazdasági hangulatmutatót egy hét múlva teszi közzé az Európai Bizottság. A legutolsó adat szerint márciusban – ugyancsak a harmadik egymást követő hónapban – romlott a gazdasági hangulat az euróövezetben és az unióban is. Az Európai Unióban a gazdasági hangulatmutató (ESI) értéke 0,7 ponttal 104,5 pontra, az eurózónában pedig 0,9 ponttal 103,0 pontra süllyedt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az EU 140 millió eurót fektet generatív mesterséges intelligencia bevezetésére az agrár-élelmiszeriparban is
Az Európai Bizottság négy új pályázati felhívást tett közzé a…
Tovább olvasom >Bővült az EU baromfihúsexportja
Az Európai Bizottság adatai szerint az unió (EU27) baromfihúsexportja 9…
Tovább olvasom >EU irányelv: jövőre megtudhatjuk, mennyit keresnek a kollégáink
A bérek átláthatóságára kidolgozott európai uniós irányelv célkitűzéseit 2026. június…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >