Javult a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban júniusban
Javult a fogyasztók hangulata az Egyesült Államokban júniusban a Michigan egyetem szokásos havi felmérésének tanúsága szerint.
A pénteken közölt adatok azt mutatják, hogy 85,5 pontra emelkedett a fogyasztói hangulatindex értéke a májusi 82,9 pontról. Elemzők erősebb adatra, 86,5 pontos értékre számítottak.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 78,8 pontról 83,5 pontra javult, ugyanakkor a jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke 89,4 pontról 88,6 pontra csökkent.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás 4,2 százalékra csökkent az előző havi 4,6 százalékról, míg az ötéves inflációs várakozás 3,0 százalékról 2,8 százalékra mérséklődött.
A Michigan Egyetem hangulatindexe a Conference Board gazdaságkutató intézet fogyasztói bizalmi indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Áprilisban stagnált az Egyesült Államokban személyes fogyasztási árindex
Áprilisban már a harmadik hónapja 2,8 százalékon stagnált a személyes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >