Javult a fogyasztói bizalom
Szlovéniában négy ponttal, 48 pontra javult idén az első negyedévben a fogyasztói bizalmi index, a tavalyi negyedik negyedévhez viszonyítva. Ez főleg annak köszönhető, hogy a 2 millió lakosú országban a korábbinál többen látják személyes pénzügyi helyzetüket kedvezően a következő tizenkét hónap során, és a vásárlási kedv is nagyobb lett.
Mit csinálnak szintén EU-tag délnyugati szomszédaink azzal a pénzzel, ami megmarad nekik, miután kifizették megélhetésük költségeit? Tíz válaszadó közül háromnak nem marad szabadon elkölthető pénze.
A többiek legnagyobb arányban a következőket mondták: félretesz 30 százalék, hitelt vagy kölcsönt törleszt, továbbá nyaral 23-23 százalék, míg otthonát újítja fel vagy teszi szebbé 15 százalék. Új ruhára 14 százalék költ.
Legnagyobb gondjuk a munkahelyek biztonsága (27 százalékos említés), az egyre nagyobb energiaszámlák (14), a hitel, kölcsön és a gazdaság helyzete (10-10), a munka és a magánélet egyensúlya (8).
Javult ugyan a szlovén fogyasztók bizalma, de ami az élelmiszer kiskereskedelmi eladását illeti, idén egyelőre folytatódott a negatív trend. Értékben 5, mennyiségben 6 százalékkal csökkent az eladás ez év február–március során, a tavalyi hasonló időszakhoz képest.
Ezzel egy időben az átlagárak 1 százalékkal emelkedtek.
Növekvő forgalmat látunk például sós rágcsálnivalók mellett édességnél, babaételnél és alkoholos italnál.
Ami a háztartási vegyi árut és kozmetikumot illeti, értékben 3, mennyiségben 4 százalékkal kevesebbet adtak el a boltokban legutóbb január–februárban, mint tavaly az első két hónap során. Az átlagárak itt is 1 százalékkal nőttek.
Pozitív forgalmi trendjével említést érdemel a mosogatószer és a szájápolási kategória.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >