Javult a bankok megítélése
Az elmúlt egy évben jelentősen nőtt a bankkapcsolattal rendelkező felnőtt magyar lakosság elégedettsége a bankokkal, banki szolgáltatásokkal kapcsolatban – állapítja meg a GfK Hungária Retail Banking Monitor kutatása.
Leginkább a banki ügyintézők teljesítménye vívta ki az ügyfelek elismerését, legkevésbé pedig a banki betét és hitelkamatokkal elégedettek a banki ügyfelek.
2010 első félévében a 15-69 éves lakosság 82 százaléka állt kapcsolatban legalább egy hazai pénzintézettel. Ez az arány ebben a korcsoportban 5,7 millió banki ügyfelet jelent.
A GfK Hungária felmérése szerint a banki ügyfelek elégedettsége egy év alatt jelentős mértékben, százas skálán mérve 77 pontról 82 pontra emelkedett 2009. és 2010. első féléve között. Az ügyfelek nagy része tehát elégedett jelenlegi bankja szolgáltatásaival, míg kevesebb, mint 2 százalékuk mondható egyértelműen elégedetlennek.
Az ügyfelek elsősorban a banki ügyintézők munkájával elégedettek. Mind szakértelmük, mind segítőkészségük a lista élére került. Szintén érdemes megemlíteni a bankok megbízhatóságát, illetve a banki szolgáltatások fejlettségét, melyekkel szintén elégedettek a banki ügyfelek.
A fő elégedetlenségi faktort a bankok kamatpolitikája jelenti az ügyfelek számára. Mind a betétekre fizetett kamatokkal, mind a hitelkamatokkal kapcsolatos elégedettségi szint a lista legvégére került 59, illetve 57 ponttal.
Az elérhető ATM automaták számával való elégedettség sem éri el az átlagos banki elégedettségi szintet.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
NGM: családok életét jelentős mértékben befolyásolják élelmiszer és az egészségügyi ráfordítások és az üzemanyagárak
A felmérések szerint a lakosság legjelentősebb kiadásait az élelmiszer és…
Tovább olvasom >Jól halad a Tesco a fenntarthatósági projekttel
A Tesco elkötelezett a fenntartható működés iránt, és ambiciózus célokat…
Tovább olvasom >Régiók Kincsei – hazai finomságok a SPAR polcain
Hazai kistermelők piacra jutását segíti a SPAR Magyarország a Régiók…
Tovább olvasom >