Javuló szezont várnak a turizmus szereplői
A belföldi turizmus a koronavírus-járvány, majd az orosz-ukrán háború okozta sokk után visszaépült a járvány előtti szintre, az idei év teljesítménye megközelítheti a 2019-es évet – hangzott el a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) Jubileumok éve a turizmusban címmel rendezett konferenciáján kedden, Budapesten.
A konferencián az ágazati tendenciákat elemezték szakmai és kormányzati képviselők. Nagy Elek, a BKIK elnöke köszöntőjében felhívta a figyelmet, hogy több jelentős jubileum lesz az idén, köztük Budapest egyesítésének 150. évfordulója. Jelezte, a szakmai szervezeteknek változatlanul kiemelt céljuk, hogy Budapestet megismertessék a vidékiekkel is, mert a főváros látogatóinak több mint 90 százaléka külföldi.
Szatmáry Kristóf fideszes országgyűlési képviselő, az Országgyűlés Gazdasági Bizottságának tagja a foglakoztatási adatokból kiindulva arra mutatott rá, hogy a magyar gazdaság teljesítménye kiemelkedő. Elmondta: a kormányzat – egyensúlyban az ország gazdasági lehetőségeivel – meg fogja hozni a szükséges intézkedéseket az ágazat versenyképességének megtartására. A belföldi turizmus előrejelzései kedvezőek a 2023-as évre, ha nem is várható rekordév – jelentette ki.
Juhász Szabolcs, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) szakmai igazgatója emlékeztetett: 2022 már a kilábalás éve volt, reménykedésre ad okot, hogy a vendégéjszakák száma közelít a járvány előtti időszakéhoz. Míg 2019-ben 41 millió vendégéjszakát töltöttek el az országban az utazók, addig 2022-ben 39,7 milliót.
Ismertetése szerint tavaly a vendégéjszakák 30 százaléka volt Budapesthez köthető, 11,9 millió vendégéjszakát töltöttek el a fővárosban a turisták, 82 százalékuk külföldi beutazó volt. Ezzel szemben a vidéken eltöltött 27 millió vendégéjszaka háromnegyede belföldi turistákhoz köthető.
Juhász Szabolcs emlékeztetett: az MTÜ javaslatára a kormány kiterjesztette a pályázati lehetőségeket az ágazati szereplők rezsicsökkentésének támogatására.
Beszélt arról is, hogy a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) működésének köszönhetően adatvezérelt módon folyik a térségi marketing: ahol a valós idejű adatokból azt látják, hogy az előfoglalások csökkenek, azonnal be tudnak avatkozni marketingkampánnyal.
Faix Csaba, a Budapest Brand vezérigazgatója a Boldog szülinapot Budapest! programsorozat koncepcióját ismertette. Tavaly novemberben indították el a Nagyregény programot, arra kérték a budapestieket, küldjenek a fővároshoz kötődő személyes történeteket. Ezekből a történetekből 23 kortárs író, – köztük Závada Pál, Tóth Krisztina – ír egy regényt.
A külföldieknek szóló kommunikáció a Birth of a metropolis nevet kapta. Faix Csaba jelezte, a külföldieknek nem a 150 éves Budapestet akarják kommunikálni, hanem azt, hogy világváros született. Együtt dolgoznak a nagy sportesemények, – az atlétikai vb, a Spar Maraton szervezőivel, illetve a klasszikus kulturális programokat az idén is megrendezik. Ide sorolta a Tavaszi Fesztivált, a JazzFest Budapest rendezvénysorozatot, illetve a húsvéti eseményeket.
Kapcsolódó cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Hatalmas vállalkozói érdeklődés mellett mutatkoztak be az új versenyképességet növelő uniós pályázatok a budapesti kamara tájékoztató fórumán
Több mint egy évtizedes kihagyás után budapesti cégek számára is…
Tovább olvasom >Az idei első félévben is töretlenül bővült a globális hotelipar
Az előző év kiugró eredményeihez képest is képes volt tovább…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >