Javul a német fogyasztók hangulata
Javulást jelez júliusra a GfK piackutató német fogyasztói hangulatindexe, elsősorban a lakosság gazdasági helyzetről alkotott kedvezőbb megítélésének és bizakodóbb jövedelmi várakozásainak köszönhetően.
Júliusra vonatkozóan 10,1 pontra emelkedett a GfK német fogyasztói hangulatindexe az előző havi 9,8 pontról. Elemzők a júniusival megegyező értéket vártak.
Az index összetevői vegyesen alakultak. Miközben a fogyasztók vásárlási hajlandósága romlott kissé, bár ezzel együtt is magas szinten maradt, a jövedelem jövőbeni alakulásával szembeni várakozásaikat számszerűsítő mutató a német újraegyesítés óta a legmagasabb értéket érte el.
A fogyasztók megítélése szerint jól alakul a német gazdasági helyzet az elkövetkező hónapokban. A várakozásaikat tükröző mutató 9,7 ponttal, 18 pontra, a 2015. júniusi 18,4 pont óta a legmagasabb szintre emelkedett.
A bizakodó gazdasági várakozások tükrében a jövedelmük alakulását is optimistábban látják a német fogyasztók: a mutató 7,8 ponttal, 59,6 pontra emelkedett, ami az 1991-es német újraegyesítés óta a legmagasabb.
A fogyasztók költekezési hajlandósága mérséklődött valamelyest az előző hónapban elért 12 havi csúcshoz képest. A mutató 3,3 ponttal, 54,4 pontra csökkent. A mutató alakulásának trendje azonban a negatív korrekció ellenére is emelkedő.
A GfK előrejelzése szerint a lakossági fogyasztási kiadások az idén két százalékkal növekednek. A GfK 2015-ra a lakossági fogyasztás legalább 1,5 százalékos növekedését jelezte előre. A statisztikai hivatal pedig 2015-re 1,9 százalékos növekedést mutatott ki.
A GfK 1980 óta végzi havi rendszerességgel fogyasztói hangulatfelmérését kétezres reprezentatív minta alapján. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tej- és tejtermék-alternatívák egészségre szabva
Az egészségtudatos életmód és a speciális étkezési igények egyre fontosabbá…
Tovább olvasom >Csökkent a hazai sonkafogyasztás
A Magyar Hússzövetség által kiadott friss adatok szerint a húsvéti…
Tovább olvasom >A várt javulás helyett romlott a fogyasztói hangulat Németországban
A várt javulás helyett csaknem egyéves mélypontra esett vissza a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >Közösség a közösségben
A Magyar Termék Nonprofit Kft. legutóbbi, MesterMűvek üzleti workshopja igazi mérföldkőnek bizonyult, miután…
Tovább olvasom >