Javul a német fogyasztók hangulata
Javulást jelez júliusra a GfK piackutató német fogyasztói hangulatindexe, elsősorban a lakosság gazdasági helyzetről alkotott kedvezőbb megítélésének és bizakodóbb jövedelmi várakozásainak köszönhetően.
Júliusra vonatkozóan 10,1 pontra emelkedett a GfK német fogyasztói hangulatindexe az előző havi 9,8 pontról. Elemzők a júniusival megegyező értéket vártak.
Az index összetevői vegyesen alakultak. Miközben a fogyasztók vásárlási hajlandósága romlott kissé, bár ezzel együtt is magas szinten maradt, a jövedelem jövőbeni alakulásával szembeni várakozásaikat számszerűsítő mutató a német újraegyesítés óta a legmagasabb értéket érte el.
A fogyasztók megítélése szerint jól alakul a német gazdasági helyzet az elkövetkező hónapokban. A várakozásaikat tükröző mutató 9,7 ponttal, 18 pontra, a 2015. júniusi 18,4 pont óta a legmagasabb szintre emelkedett.
A bizakodó gazdasági várakozások tükrében a jövedelmük alakulását is optimistábban látják a német fogyasztók: a mutató 7,8 ponttal, 59,6 pontra emelkedett, ami az 1991-es német újraegyesítés óta a legmagasabb.
A fogyasztók költekezési hajlandósága mérséklődött valamelyest az előző hónapban elért 12 havi csúcshoz képest. A mutató 3,3 ponttal, 54,4 pontra csökkent. A mutató alakulásának trendje azonban a negatív korrekció ellenére is emelkedő.
A GfK előrejelzése szerint a lakossági fogyasztási kiadások az idén két százalékkal növekednek. A GfK 2015-ra a lakossági fogyasztás legalább 1,5 százalékos növekedését jelezte előre. A statisztikai hivatal pedig 2015-re 1,9 százalékos növekedést mutatott ki.
A GfK 1980 óta végzi havi rendszerességgel fogyasztói hangulatfelmérését kétezres reprezentatív minta alapján. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Javult a GfK májusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által várt romlás helyett javult a nürnbergi GfK…
Tovább olvasom >Európai Vásárlóerő 2024: Magyarország a 30. helyen
A GfK elemzése szerint 2024-ben az európai lakosság egy főre…
Tovább olvasom >Baljós jelek a német gazdaság egén: leépítések a szupermarketláncoknál
A német munkanélküliség ugyan eddig alacsony szinten maradt, de az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >Kismértékben emelkedett a FAO élelmiszerár-indexe júniusban a hús, tejtermékek és növényi olajok drágulása miatt
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint az élelmiszer-alapanyagok…
Tovább olvasom >Mitől tízszereződhet meg egy-egy bor ára?
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, számuk…
Tovább olvasom >