Javul a német fogyasztók hangulata
Javulást jelez júliusra a GfK piackutató német fogyasztói hangulatindexe, elsősorban a lakosság gazdasági helyzetről alkotott kedvezőbb megítélésének és bizakodóbb jövedelmi várakozásainak köszönhetően.
Júliusra vonatkozóan 10,1 pontra emelkedett a GfK német fogyasztói hangulatindexe az előző havi 9,8 pontról. Elemzők a júniusival megegyező értéket vártak.
Az index összetevői vegyesen alakultak. Miközben a fogyasztók vásárlási hajlandósága romlott kissé, bár ezzel együtt is magas szinten maradt, a jövedelem jövőbeni alakulásával szembeni várakozásaikat számszerűsítő mutató a német újraegyesítés óta a legmagasabb értéket érte el.
A fogyasztók megítélése szerint jól alakul a német gazdasági helyzet az elkövetkező hónapokban. A várakozásaikat tükröző mutató 9,7 ponttal, 18 pontra, a 2015. júniusi 18,4 pont óta a legmagasabb szintre emelkedett.
A bizakodó gazdasági várakozások tükrében a jövedelmük alakulását is optimistábban látják a német fogyasztók: a mutató 7,8 ponttal, 59,6 pontra emelkedett, ami az 1991-es német újraegyesítés óta a legmagasabb.
A fogyasztók költekezési hajlandósága mérséklődött valamelyest az előző hónapban elért 12 havi csúcshoz képest. A mutató 3,3 ponttal, 54,4 pontra csökkent. A mutató alakulásának trendje azonban a negatív korrekció ellenére is emelkedő.
A GfK előrejelzése szerint a lakossági fogyasztási kiadások az idén két százalékkal növekednek. A GfK 2015-ra a lakossági fogyasztás legalább 1,5 százalékos növekedését jelezte előre. A statisztikai hivatal pedig 2015-re 1,9 százalékos növekedést mutatott ki.
A GfK 1980 óta végzi havi rendszerességgel fogyasztói hangulatfelmérését kétezres reprezentatív minta alapján. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható nem kell, de bio legyen?
Németországban jelentősen visszaesett a fenntartható termékek iránti kereslet, ami új…
Tovább olvasom >Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >Tovább csökkent a kiskereskedelem részesedése a lakossági költésekben az EU-ban
A kiskereskedelemben eszközölt kiadások 2023-ban immár a második évben csökkentek,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >