Javul a német fogyasztók hangulata
Javulást jelez júliusra a GfK piackutató német fogyasztói hangulatindexe, elsősorban a lakosság gazdasági helyzetről alkotott kedvezőbb megítélésének és bizakodóbb jövedelmi várakozásainak köszönhetően.
Júliusra vonatkozóan 10,1 pontra emelkedett a GfK német fogyasztói hangulatindexe az előző havi 9,8 pontról. Elemzők a júniusival megegyező értéket vártak.
Az index összetevői vegyesen alakultak. Miközben a fogyasztók vásárlási hajlandósága romlott kissé, bár ezzel együtt is magas szinten maradt, a jövedelem jövőbeni alakulásával szembeni várakozásaikat számszerűsítő mutató a német újraegyesítés óta a legmagasabb értéket érte el.
A fogyasztók megítélése szerint jól alakul a német gazdasági helyzet az elkövetkező hónapokban. A várakozásaikat tükröző mutató 9,7 ponttal, 18 pontra, a 2015. júniusi 18,4 pont óta a legmagasabb szintre emelkedett.
A bizakodó gazdasági várakozások tükrében a jövedelmük alakulását is optimistábban látják a német fogyasztók: a mutató 7,8 ponttal, 59,6 pontra emelkedett, ami az 1991-es német újraegyesítés óta a legmagasabb.
A fogyasztók költekezési hajlandósága mérséklődött valamelyest az előző hónapban elért 12 havi csúcshoz képest. A mutató 3,3 ponttal, 54,4 pontra csökkent. A mutató alakulásának trendje azonban a negatív korrekció ellenére is emelkedő.
A GfK előrejelzése szerint a lakossági fogyasztási kiadások az idén két százalékkal növekednek. A GfK 2015-ra a lakossági fogyasztás legalább 1,5 százalékos növekedését jelezte előre. A statisztikai hivatal pedig 2015-re 1,9 százalékos növekedést mutatott ki.
A GfK 1980 óta végzi havi rendszerességgel fogyasztói hangulatfelmérését kétezres reprezentatív minta alapján. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A GfK Európai kereskedelmi vásárlóerő tanulmánya már elérhető
Az átlagos kereskedelmi vásárlóerő Európában 6517 euró fejenként, azonban a…
Tovább olvasom >Tej- és tejtermék-alternatívák egészségre szabva
Az egészségtudatos életmód és a speciális étkezési igények egyre fontosabbá…
Tovább olvasom >Csökkent a hazai sonkafogyasztás
A Magyar Hússzövetség által kiadott friss adatok szerint a húsvéti…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >