Javul a biciklis turizmus Magyarországon

Szerző: Trademagazin Dátum: 2024. 03. 14. 11:30

Az előző évhez képest 20%-kal többen, közel 1,35 millióan vették igénybe a kerékpárszállítási lehetőségeket a magyar vasúton. Az új tarifarendszer, amelyet március 1-jén vezettek be, jelentős változásokat hozott a kerékpárral utazók számára. A legfontosabb újdonságok közé tartozik a fixáras kerékpárjegy és a Kerékpár országbérlet bevezetése.

A fixáras kerékpárjegy lehetővé teszi a kerékpárok egységes 500 forintos díjért történő, 24 órás, egyúti utazásra történő szállítását. Kivételt képez a Szeged és Hódmezővásárhely közötti TramTrain, ahol az egy útra szóló zónajegy maradt érvényben. A Kerékpár országbérlet ára 4950 forint és 30 napig érvényes, amely lehetővé teszi a kerékpárszállítást a MÁV-START, a GYSEV és a HÉV hálózatán, valamint a BKK meghatározott járatain.

A távolságalapú kerékpárjegyek és -bérletek, valamint a Balatoni, Fertő-tavi és Tisza-tavi kerékpáros túrajegyek megszűntek. A kerékpárosok továbbra is kedvezményes kerékpárjegyet válthatnak, ha rendelkeznek START Klub kártyával vagy Magyar Kerékpárosklub tagsággal. Bizonyos vonatokon (általában InterCity és expresszvonatokon, valamint a Balaton térségében) a kerékpárhelyjegy is kötelező.

Az új szabályok között szerepel, hogy egy utas csak egy biciklit szállíthat, kivéve a kerékpár plusz kerékpár-utánfutó kombinációt. A kerékpárszállítás feltételei is változtak a felsővezetékhálózat kiépítésének köszönhetően a Debrecen–Füzesabony vonalon március 18-tól május 31-ig. Ez idő alatt a Tisza-tó sebesvonat csak Budapest és Tiszafüred között közlekedik, és a Tisza-tó déli medencéje csak átszállással érhető el.

Az új tarifák és szolgáltatások révén könnyebb és kedvezőbb kerékpáros utazás várható Magyarországon, amely hozzájárul a fenntartható közlekedés népszerűsítéséhez és a turisztikai célpontok megközelíthetőségének javításához.

 

Kapcsolódó cikkeink