Javította idei és jövő évi magyar GDP-növekedési előrejelzését az IMF
Javította idei és jövő évi magyar GDP-növekedési előrejelzését a Nemzetközi Valutaalap (IMF) tavaszi világgazdasági prognózisában.
A magyar gazdaság idén 3,6 százalékkal, jövőre pedig 2,7 százalékkal nőhet a tavalyi 4,9 százalék után az IMF honlapján megjelent, Világgazdasági kilátások, 2019 április (World Economic Outlook, April 2019) című tanulmány szerint. A novemberben közzétett európai regionális gazdasági előrejelzéshez képest Magyarország hazai össztermékének (GDP) idei növekedési ütemét 0,3 százalékponttal, a jövő évit pedig 0,1 százalékponttal emelték a valutaalap elemzői.
Az éves átlagos infláció a tavalyi 2,8 százalék után idén 3,2 százalékra gyorsulhat, jövőre pedig 3,1 százalék lehet, a tavaly októberben közzétett őszi világgazdasági prognózishoz képest a fogyasztói árak emelkedésének idei várható értékét 0,1 százalékponttal emelték a valutaalap szakértői.
Októberhez képest jelentősen csökkentették a folyó fizetési mérleg GDP-arányos többletének várható mértékét az elemzők. A friss előrejelzés szerint a többlet idén 0,5 százalék, 2020-ban pedig 0,6 százalék lehet a 2018-ban mért 0,5 százalék után. Az októberi prognózisban 2018-ra még 2,3 százalékot vártak, az idei évre pedig 2,1 százalékot jósoltak.
A munkanélküliségi ráta idén 3,5 százalékra, jövőre pedig 3,4 százalékra csökkenhet a tavalyi 3,7 százalék után. Októberhez képest nem változott az idei előrejelzés. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Agrometeorológia: visszatérnek az éjszakai talajmenti fagyok
Marad az április első felének megfelelő hőmérséklet és éjszakánként talajmenti,…
Tovább olvasom >IMF: minimálisan javultak a világgazdaság idei kilátásai
A Nemzetközi Valutaalap (IMF) szerint összességében minimálisan javultak a világgazdaság…
Tovább olvasom >További cikkeink
1,1 milliárd dolláros megállapodást kötött a Coca-Cola és a Microsoft
Az italgyártó már közel egy éve dolgozik a generatív mesterséges…
Tovább olvasom >Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >A francia szupermarketeknek tájékoztatniuk kell a vásárlókat a termékméret csökkentésről
Július 1-jétől a francia szupermarketeknek ún. „zsugorflációs”tájékoztatási kötelezettsége van, azaz…
Tovább olvasom >