Javított a lengyel almatermelők helyzetén a kínai termés csökkenése
Jó lett a szezon, mintegy 3,2 millió tonna alma megy idén a lengyelországi feldolgozókba, de már nem az Idared a vezető fajta

A teljes lengyel almatermés mintegy 70-72%-a kerül a feldolgozóüzemekbe, ezzel – ezen a téren – az Európai Unió zászlóshajója az ország. (Fotó: Pixabay)
Nagyobb almatermést prognosztizált a Belgrádban megrendezett Prognosfruit konferencián a WAPA (World Apple and Pear Association) Lengyelország tekintetében, mint az ország saját statisztikai hivatala. Míg a lengyel jóslat mindössze 4,2 millió tonna almáról szólt, addig a WAPA már 4,495 millió tonnáról beszélt, amiből megközelítőleg 3,2 tonna kerül majd a feldolgozó üzemekbe.
Kína hozta jobb helyzetbe a lengyel almatermelőket
Mivel az almalé koncentrátum (AJC) és a nem sűrített (NFC) almalé készletek mennyisége az előző évek átlaga alatti mértékű, a lengyel feldolgozó üzemek termékeit könnyen el lehet majd adni. Ez annak is köszönhető, hogy a kínai almatermés 22%-kal kisebb lesz a vártnál a tavaszi fagykárok miatt, így az Amerikai Egyesült Államok is a lengyelektől fog exportálni. Az azonban tény, hogy míg a lengyel gazdaságot sújtja a gázárak emelkedése, így a feldolgozás költségeinek 50-60%-kal való növekedése, a kínai feldolgozóipart nem, így azok a termékek olcsóbbak lesznek majd, mint a Lengyelországban gyártottak.
Már nem az Idared a nagy kedvenc
A WAPA 2022-re szóló prognózisa szerint Lengyelországban véget ér az Idared almafajta dominanciája, a helyét a Red Jonaprince veszi át, ami 2017-ben vált ismertebbé az országban, de 2018-ban már mennyiségben termesztették.
Fruitveb
Kapcsolódó cikkeink
Megnyitott a SIAL China, hazánk is bemutatkozik
Prémium élelmiszerek és különlegességek is megjelennek az Agrármarketing Centrum közösségi…
Tovább olvasom >300 új üzlet nyitását tervezi a Jerónimo Martins 2025-ben
A portugál Jerónimo Martins kiskereskedelmi csoport 1,1 milliárd eurós beruházást tervez…
Tovább olvasom >Pisztáciás offenzívát indít a Carrefour Polska
Jelentősen bővíti pisztáciás termékkínálatát a Carrefour Polska, több mint 100…
Tovább olvasom >További cikkeink
Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >Változás a Danone magyarországi vezetésében: Csaplovics Péter az új értékesítési igazgató
2025. májusától Csaplovics Péter tölti be a Danone magyarországi értékesítési…
Tovább olvasom >