Japán az unión kívül a magyar élelmiszerexport legfőbb célországa
Japán az unión kívül a magyar élelmiszerexport legfőbb célországa, ezért is lett az idei Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár (OMÉK) díszvendége – jelentette be a földművelésügyi miniszter hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón.
Fazekas Sándor emlékeztetett: Japán dinamikusan bővülő piaca a magyar termékeknek, és egyben Magyarországon a legnagyobb ázsiai beruházó. Így Magyarország nagy várakozással tekint a távol-keleti szigetország bemutatkozására a 78., szeptember második felében megrendezendő OMÉK-on.
Kiemelte: a japán emberek előszeretettel fogyasztják a jó minőségű, magyar prémium termékeket. Példaként említette erre a mangalicából készült magyar élelmiszereket.
Dzsunicsi Koszuge, Japán magyarországi nagykövete arról beszélt, hogy a távol-keleti szigetország kormánya a köz- és magánszférával közösen tesz erőfeszítéseket a japán élelmiszeripari termékek megismertetésére a világban, és az export növelésére. Ebbe a folyamatba illeszkedik a budapesti bemutatkozás – mondta.
Daróczi László, az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezető igazgatója az MTI kérdésére közölte: idei költségvetésük mintegy 3 milliárd forint. Ebből az OMÉK-ra 1,2 milliárd forint költhető, amit a kormány további 600 millió forinttal toldott meg. Remélik, hogy a látogatók és a kiállítók száma is több lesz a két évvel ezelőttinél, amikor 87 ezren látogattak ki a 900 kiállítót felvonultató vásárra – mondta az ügyvezető igazgató. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Varga Mihály: a kormány kiáll a magyar gazdák érdekei mellett
A kormány a szuverenitás egyik pilléreként tekint az agráriumra, ezért…
Tovább olvasom >Fókuszban a közvetlen termelői értékesítés erősítése
Napjainkban kiemelt kérdés életünk minden területén a fenntarthatóság. Gazdasági és…
Tovább olvasom >A magas minőség idén is biztosított a karácsonyi halkínálatban
Az időjárás idén sem könnyítette meg a hazai haltermelő gazdaságok…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >