Japánban működik a legtöbb régi vállalat
Japán egy valóban kétarcú ország, hiszen egyrészt rendkívül fejlett technológiailag, ugyanakkor az állampolgárok tiszteletben tartják őseik hagyományait, az ország ősi kultúráját és hagyományait. Éppen ezért lehetséges az, hogy ma is 33 ezer olyan vállalkozás van Japánban, amely legalább száz éves – olvasható az origo-n.
Japán múltjának egyik híressége az 1160-ban alapított Tsuen Tea, amely jelenleg a világ legrégebben üzemelő teaháza. A 900 éves teaház mellett azonban még számos olyan vállalkozás található az országban, amely már több generációt is túlélt. A Bank of Korea felmérése szerint a világon 5586 olyan vállalat létezik, amely kétszáz évnél idősebb, ezek 56 százaléka pedig Japánban található.
2019-ben a felmérések szerint összesen 33 ezer száz évnél régebbi vállalkozás volt Japánban: Ide tartozik a világ legrégebbi szállodája, amely 705 óta üzemel, valamint egy 1000 óta működő édességbolt Kiotóban. Szintén sokan nem tudják, de a Suntory és a Nintendo is gazdag történelemre tekint vissza, hiszen mindkét cég már az 1800-as évek óta üzemel.
Yoshinori Hara, a Kyoto University dékánja szerint azért van shinise, vagyis idős bolt japánban, mert a vállalkozók hosszútávra terveznek és nem a gyors profitszerzést tűzik ki első számú célnak. Hara kiemeli, hogy a vállalkozók többsége szeretné, ha gyermekeik, unokáik továbbvinnék üzletüket. Szintén érdekesség, hogy a családi vállalkozásokba gyakran beházasodnak az ott dolgozók, így biztosítani lehet a vállalkozás jövőjét.
Hara szerint sok cég egyfajta mottóra fűzi fel a működését. A Nintendo esetében például a szórakoztatás volt ez, így voltak képesek átvészelni a rengeteg technológiai újítást és változásokat. A Nintendo kezdetekben még csak kártyajátékokat készített, ma pedig az egyik legnépszerűbb videójáték konzol gyártó.
A hagyományokhoz való ragaszkodásnak is megvan a hátulütője, méghozzá az innováció. Japán startup szférája ugyanis nem mondható izgalmasnak és rengeteg kritika is éri emiatt az országot. Szerencsére az utóbbi időben erre is egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az egyetemeken, így a jövőben több innovatív japán vállalkozó felbukkanása várható. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Rizskrízis Japánban: vészhelyzeti import és szabályozási fordulat a stabil árakért
Japánban a rizsárak egy év alatt közel a duplájára emelkedtek,…
Tovább olvasom >Árat emel Japánban a Suntory októbertől
A japán italóriás Suntory 2025. október 1-jétől áremelést hajt végre…
Tovább olvasom >Élesztőalapú tejhelyettesítőt fejlesztett Japánban az Asahi
Az Asahi Group Japan új LIKE MILK nevű terméke Japán…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Ausztriában 3,0 százalékra mérséklődött az infláció májusban
Ausztriában a fogyasztói árak éves növekedési üteme az előzetes becsléssel…
Tovább olvasom >