Japánban működik a legtöbb régi vállalat
Japán egy valóban kétarcú ország, hiszen egyrészt rendkívül fejlett technológiailag, ugyanakkor az állampolgárok tiszteletben tartják őseik hagyományait, az ország ősi kultúráját és hagyományait. Éppen ezért lehetséges az, hogy ma is 33 ezer olyan vállalkozás van Japánban, amely legalább száz éves – olvasható az origo-n.
Japán múltjának egyik híressége az 1160-ban alapított Tsuen Tea, amely jelenleg a világ legrégebben üzemelő teaháza. A 900 éves teaház mellett azonban még számos olyan vállalkozás található az országban, amely már több generációt is túlélt. A Bank of Korea felmérése szerint a világon 5586 olyan vállalat létezik, amely kétszáz évnél idősebb, ezek 56 százaléka pedig Japánban található.
2019-ben a felmérések szerint összesen 33 ezer száz évnél régebbi vállalkozás volt Japánban: Ide tartozik a világ legrégebbi szállodája, amely 705 óta üzemel, valamint egy 1000 óta működő édességbolt Kiotóban. Szintén sokan nem tudják, de a Suntory és a Nintendo is gazdag történelemre tekint vissza, hiszen mindkét cég már az 1800-as évek óta üzemel.
Yoshinori Hara, a Kyoto University dékánja szerint azért van shinise, vagyis idős bolt japánban, mert a vállalkozók hosszútávra terveznek és nem a gyors profitszerzést tűzik ki első számú célnak. Hara kiemeli, hogy a vállalkozók többsége szeretné, ha gyermekeik, unokáik továbbvinnék üzletüket. Szintén érdekesség, hogy a családi vállalkozásokba gyakran beházasodnak az ott dolgozók, így biztosítani lehet a vállalkozás jövőjét.
Hara szerint sok cég egyfajta mottóra fűzi fel a működését. A Nintendo esetében például a szórakoztatás volt ez, így voltak képesek átvészelni a rengeteg technológiai újítást és változásokat. A Nintendo kezdetekben még csak kártyajátékokat készített, ma pedig az egyik legnépszerűbb videójáték konzol gyártó.
A hagyományokhoz való ragaszkodásnak is megvan a hátulütője, méghozzá az innováció. Japán startup szférája ugyanis nem mondható izgalmasnak és rengeteg kritika is éri emiatt az országot. Szerencsére az utóbbi időben erre is egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az egyetemeken, így a jövőben több innovatív japán vállalkozó felbukkanása várható. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Olyan kevés a gyerek, hogy csecsemőpelenka helyett felnőttpelenkát kezdett gyártani a cég
Az Oji Holdings, egy japán pelenkagyártó vállalat, stratégiai lépéseket tesz…
Tovább olvasom >Hogy mondják a cold brew-t japánul? – A nap képe
Mondják is, csinálják is – ez már csak a keleti…
Tovább olvasom >Bagoly kávéház – A nap videója
Méghozzá szó szerint baglyos! Szerte a világban számos vendéglátóhelyi koncepció…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >