Januári áremelkedés az áruházakban: az Auchan kilóg a sorból
A Privátbankár januári árkosár-felmérése egy hónap alatt 4,5, egy év alatt 1,7 százalékos áremelkedést tapasztalt három hipermarket kínálata alapján.
A január 8-án, három áruházlánc egy-egy áruházában végzett felmérés alapján egy hónap alatt 4,5 százalékkal emelkedtek az árak. Tavaly januárhoz képest 1,7 százalékkal kellene többet fizetni a Privátbankár által összeállított árkosárért.
A hagyományosnak tekinthető decemberi árcsökkenés után tehát az árak ismét felfelé kanyarodtak. Mindhárom vizsgált áruházban valamivel többet kell fizeti a kosarunkban található élelmiszerekért, ám míg az Auchanban csak 124 forinttal drágábbak az ennivalók, a Corában 575 forinttal többet mutat a pénztárgép. Az italoknál az Auchan árai lefelé mozdultak el, a Corában viszont több mint 800 forintos a plusz egy hónap alatt.
Összességében decemberhez képest az Auchanban 1,6 százalékkal olcsóbban szerezhettük volna be a mintakosár termékeit, a Tescoban 4,8 százalékos a drágulás, a Corában viszont jelentősen, mintegy 10 százalékkal emelkedett volna a számla végösszege.
Az egyes termékek átlagos árváltozását vizsgálva a legnagyobb áresés havi szinten a liszt és a tojás (-15%), éves szinten a liszt és az alma (-28%) esetében figyelhetünk meg. A havi átlagos áremelkedési listát a csirke és az alma vezeti (+24%), éves szinten a párizsiért (+30%), a krumpliért és a sörért (+18%) kell sokkal többet adni.
A jövedéki adókulcsok emelése egyelőre nem minden áruház szeszesital-árain látszik meg, átlagosan azonban a whisky 5,9, a pezsgő 13,5, a sör pedig 17,4 százalékkal drágább, mint egy éve – írja a Privatbankar.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >