Januárban romlott a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban
Az előző három hónapban elért javulás után januárban csökkent a fogyasztói hangulatindex az Egyesült Államokban, bár a vártnál kevésbé a Conference Board gazdaságkutató intézet kedden publikált felmérése alapján.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/01/Ke%CC%81pernyo%CC%8Bfoto%CC%81-2022-01-25-17.27.57-300x164.png)
A javulás után romlás jött
A várt 111,8 ponthoz képest kevésbé, 113,8 pontra süllyedt januárban a Conference Board fogyasztói hangulatindexe a decemberi 115,2 pontról.
A vártnál kisebb csökkenés az aktuális helyzet jobb megítélésének köszönhető. A kilátások azonban – benne a jövedelmi, gazdasági és foglalkoztatási lehetőségek megítélésével – romlottak.
A fogyasztók aktuális helyzetmegítélését számszerűsítő index 148,2 pontra emelkedett a decemberi 144,8 pontról. A kilátások megítélését számszerűsítő mutató pedig 90,8 pontra csökkent 95,4 pontról.
Lynn Franco, a Conference Board makrogazdasági mutatókkal foglalkozó igazgatója szerint az előző három havi javulás után a fogyasztói hangulatban bekövetkezett romlás arra utal, hogy az idei első negyedévben a gazdaság mérsékeltebb növekedési fázisba lépett, mivel a fogyasztók aktuális helyzetről alkotott megítélése javult. A kilátásokat borúsabban ítélik meg ugyan mint decemberben tették, az olyan nagyértékű beszerzések, mint a lakás, az autó és a nagyobb háztartási berendezések hat hónapra előre vonatkozó terveit azonban optimistábban állították fel.
Az inflációs várakozások mutatószáma januárban már a második egymást követő hónapban csökkent a novemberi 13 havi csúcsról.
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Áprilisban stagnált az Egyesült Államokban személyes fogyasztási árindex
Áprilisban már a harmadik hónapja 2,8 százalékon stagnált a személyes…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >