Januárban romlott a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban
Az előző három hónapban elért javulás után januárban csökkent a fogyasztói hangulatindex az Egyesült Államokban, bár a vártnál kevésbé a Conference Board gazdaságkutató intézet kedden publikált felmérése alapján.
A várt 111,8 ponthoz képest kevésbé, 113,8 pontra süllyedt januárban a Conference Board fogyasztói hangulatindexe a decemberi 115,2 pontról.
A vártnál kisebb csökkenés az aktuális helyzet jobb megítélésének köszönhető. A kilátások azonban – benne a jövedelmi, gazdasági és foglalkoztatási lehetőségek megítélésével – romlottak.
A fogyasztók aktuális helyzetmegítélését számszerűsítő index 148,2 pontra emelkedett a decemberi 144,8 pontról. A kilátások megítélését számszerűsítő mutató pedig 90,8 pontra csökkent 95,4 pontról.
Lynn Franco, a Conference Board makrogazdasági mutatókkal foglalkozó igazgatója szerint az előző három havi javulás után a fogyasztói hangulatban bekövetkezett romlás arra utal, hogy az idei első negyedévben a gazdaság mérsékeltebb növekedési fázisba lépett, mivel a fogyasztók aktuális helyzetről alkotott megítélése javult. A kilátásokat borúsabban ítélik meg ugyan mint decemberben tették, az olyan nagyértékű beszerzések, mint a lakás, az autó és a nagyobb háztartási berendezések hat hónapra előre vonatkozó terveit azonban optimistábban állították fel.
Az inflációs várakozások mutatószáma januárban már a második egymást követő hónapban csökkent a novemberi 13 havi csúcsról.
Kapcsolódó cikkeink
Az amerikai kiskereskedelmi forgalom a vártnál jelentősebben bővült júliusban
Az Egyesült Államokban az elemzők által vártnál jelentősebben bővült a…
Tovább olvasom >Júliusban lassult az infláció az Egyesült Államokban
Júliusban a várakozásoknak megfelelően lassult az infláció és a maginfláció…
Tovább olvasom >Az élelmiszer- és energiaárak nélkül kalkulált maginflációs ráta havi bázison nem változott az USA-ban
A várakozások alatt alakult júliusban a termelőiárak emelkedése mind havi,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >