Januárban felgyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése Csehországban
Januárban 2,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban az egy évvel korábbihoz viszonyítva a decemberi 1,2 százalék után – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal szerdán Prágában.
Havi összehasonlításban a kiskereskedelmi forgalom januárban egy százalékkal volt nagyobb, mint a tavalyi év utolsó hónapjában.
Tavaly decemberben megállt a 19 hónapos visszaesés, és a statisztikák újra mérsékelt növekedést mutattak. A januári növekedést elsősorban a folyamatosan lassuló infláció határozta meg – mutattak rá az elemzők. Pozitív hatást gyakoroltak az alacsonyabb banki kamatok is.
A januári növekedést elsősorban az iparcikkek, az üzemanyagok és az élelmiszerek iránti nagyobb érdeklődés mozgatta – mutatott rá Jana Gotvaldová, a statisztikai hivatal szakigazgatója sajtótájékoztatón.
„Az élelmiszerek iráni kereslet húsz hónap után emelkedett januárban”
– jegyezte meg a szakigazgató. Az iparcikkek forgalma 4 százalékkal, az üzemanyagoké 2,3 százalékkal az élelmiszereké pedig 0,4 százalékkal emelkedett éves összehasonlításban.
Újra jobban ment az internetes üzleteknek, amelyek eladásai januárban 13,2 százalékkal emelkedtek.
A másik oldalon a háztartási kiadások 6,6 százalékkal, a ruházati cikkek és lábbelik 3,7 százalékkal, a számítógépes technika pedig 1,6 százalékkal visszaestek éves szinten.
Kapcsolódó cikkeink
A gazdasági fellendülés ellenére nőtt a fizetésképtelenségek száma a közép-kelet-európai régióban
Ellentmondásos képet fest a Coface nemzetközi hitelbiztosító éves Közép- és…
Tovább olvasom >Rekordszámú magyar készül nyaralni – külföldön is egyre többen pihennek
A pandémia utáni fellendülés nem ért véget: a CIB Bank…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyári szünet: több százezer forintot költenek a magyar családok
A nyári szünet a kikapcsolódás mellett komoly logisztikai feladatokat és…
Tovább olvasom >Tojásválság küszöbén állunk?
Az amerikai és európai piacokon egyaránt áremelkedést tapasztalnak – a…
Tovább olvasom >Owen Wilson a Wolt nemzetközi kampányának új arca
Owen Wilsonnal indította első márkanagyköveti kampányát a Wolt. Az egyéves…
Tovább olvasom >