Januárban 6,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Romániában
A nyers adatok alapján januárban éves szinten 6,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Romániában – közölte szerdán az Országos Statisztikai Intézet (INS).
A naptárhatással korrigált adatok 5,1 százalékos növekedést mutatnak 2023 januárjához viszonyítva. Az élelmiszerek, italok és dohányáru forgalmazásából származó árbevétel 2,7 százalékkal nőtt éves szinten, a nem élelmiszer jellegű termékek esetében 12,2 százalék, az üzemanyagok terén pedig 1,6 százalékos volt a növekedés.
A naptárhatással korrigált adatok szerint januárban az élelmiszerek, italok és dohányáru kiskereskedelmi forgalma 2,4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A nem élelmiszerjellegű termékekből származó árbevétel 9,2 százalékkal, az üzemanyagokból származó pedig 1,1 százalékkal nőtt.
2023 decemberéhez viszonyítva a nyers adatok a kiskereskedelmi forgalom 17,2 százalékos csökkenését mutatják. Az élelmiszerek, italok és dohányáru forgalma 22,2 százalékkal, a nem élelmiszer jellegű termékeké 14 százalékkal, az üzemanyagoké pedig 13,9 százalékkal csökkent.
A naptárhatással kiigazított adatok szerint januárban 3,8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom az előző hónaphoz képest. Az élelmiszerek, italok és dohányáru forgalma 0,1, a nem élelmiszer jellegű termékeké 8,1, az üzemanyagoké pedig 1,7 százalékkal nőtt.
Kapcsolódó cikkeink
KSH: júniusban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,0, az előző havit 0,5 százalékkal haladta meg
2025. júniusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >NGM: bővülő pályán a kiskereskedelmi forgalom
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2025 júniusában a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Még mindig visszafogottabbak a magyar vásárlók
Júniusban a kiskereskedelmi forgalom volumene 3 százalékkal nőtt éves összevetésben.…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >