Jaksity György: „Bizonyos értelemben ezt a helyzetet mi magunk hoztuk létre”
Miért tesz jót egy cégnek a fiatalabb generációk pozícióhoz jutása? Képesek vagyunk-e racionálisan dönteni, vagy az érzelmeink mindig befolyásolnak? Milyen világ vár ránk a járvány után? Többek közt ezekről a témákról beszélgetett Krizsó Szilvia Jaksity Györggyel, a Concorde Értékpapír Zrt. alapítójával a Future Talks-ban, a Trade magazin első podcast-adásában.
A pénzügyi iparág az egyik leginnovatívabb, éppen ezért fontos lépést tartani azzal, ami történik benne. Ám a leginkább megújulni képes emberek sem tudnak megszabadulni saját maguktól, ezért a cégek vezetőinek kötelességük félreállni, és utat engedni azoknak a fiataloknak, akik náluk jobban befogadják a változás mértékét, mutatott rá Jaksity György a beszélgetés elején azt taglalva, hogy milyen változásokat eszközöltek a Concorde-ban az előrejutás érdekében.
– Mi nem attól féltünk, hogy nem értjük a körülöttünk lévő világot. Azt láttuk, hogy eljön az az idő, amikor nem fogjuk érteni, és ehhez fel kellett építeni az átmenetet. Egy cég akkor működik jól, ha az ügyfelek, a munkatársak és a részvényesek egyaránt boldogok, ez pedig nem könnyű. Az ember mosolyog azon, hogy a mai 30 évesek, amikor huszonévesek voltak, kinevettek minket, de most meg őket nevetik ki a tizenévesek – hangsúlyozta a Concorde alapítója.
A járvány kapcsán Jaksity György kiemelte: bizonyos értelemben ezt a helyzetet mi magunk hoztuk létre azzal, hogy nem veszünk tudomást arról, milyen pozitív folyamatok zajlottak az emberiség életét tekintve az elmúlt évtizedekben.
– Ez alól egyedül a klímaváltozás kivétel: ezen a téren az utolsó utáni órában vagyunk, s emiatt ez a század valószínűleg a járványok százada lesz. Persze nem olyan értelemben, ahogy a járványok az emberiség történetében visszatérő módon ott vannak, hiszen a korábbiakra kész válaszaink vannak. Ám ahogy mi fejlődtünk az evolúció során, úgy a vírusok is nagyon gyorsan képesek mutálódni, méghozzá egészen rövid idő alatt – mondta a Concorde alapítója.
A következő időszak várható eseményei kapcsán Jaksity György úgy látta, a világ 2022 során vissza fogja szerezni a 2019-20-ban elveszett gazdasági teljesítményt.
– A járvány, mint minden válság, rámutatott, hogy a jobban összerakott szerkezetek jobban bírják a nyomást. A nagy kérdés az, hogy ez a járvány megcsinálta-e a tisztítást, amit a recessziók szoktak, vagy nem ússzuk meg, és jön egy újabb gazdasági lassulás? Ha az utóbbi következik be, az sokféle módon történhet, én egy viszonylag nyilvánvalót mondok. Ha a visszapattanás az árak jelentős növekedését is hozza, és tartósan a mágikusnak tekintett 2% fölé emelkedik az infláció, akkor az amerikai jegybank előbb-utóbb rákényszerül, hogy szigorítson, ami mindig recesszív következménnyel jár, hiszen elkezdi kivonni az egyik legfontosabb forrást, a dollár-likviditást a világból. A jegybankok most abban az állapotban vannak, hogy inkább érzéstelenítés nélkül kihúzatják a fogaikat, mint hogy szűkítsék a pénzkínálatot, de előbb-utóbb, ha komolyabb inflációs nyomás lesz, nem fognak tudni mást tenni.
A teljes beszélgetést meghallgathatja és megnézheti az alábbi platformokon, a linkekre kattintva:
Youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=UQfT45RVK54
Facebook:
https://www.facebook.com/trademagazin.hu
Soundcloud:
https://soundcloud.com/trade-magazin
Spotify:
https://open.spotify.com/show/1imr2D62BIXEzsr5RNABLu
Trade magazin:
https://trademagazin.hu/hu/rendezvenyek/future-talks-business-podcast/
Minden héten hétfőn 17 órakor új adással jelentkezünk a Future Talks Krizsó Szilviával business podcastunkban.
Kapcsolódó cikkeink
Employer Branding az AI és a GenZ-k korában konferencia: A folytatás
2024. november 27-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre a…
Tovább olvasom >Baja Sándor: „A magyar munkavállalóknak sokkal kevésbé fontos a munka tartalma, mint európai társaiknak”
Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja Ezt látja Baja Sándor,…
Tovább olvasom >Jézus volt az első kommunikátor
Kőszegi András márkatanácsadó volt a Futuretalks Krozsó Szilviával podcastsorozatunk legutóbbi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >