A Nendo dizájnstúdió olyan poharat készített Japán legrégebbi sörmárkája, a Sapporo számára, amelynek ferde profilja befolyásolja, hogy az ital hogyan lép kölcsönhatásba fogyasztójának szájpadlásával. A pohár a sör gazdagságának és aromájának maximalizálása érdekében három különböző ízprofilt nyújt – oldala elöl és hátul egyenes, míg a bal oldala befelé ível, a jobb pedig kifele, mindez aszimmetrikus formát alkot. Ha például az egyenes oldalon kezdjük az italt, a sör végigfolyik a nyelv közepén, és egyenesen a szájüreg hátsó részébe jut, ahol az íz ropogós, frissítő befejezéssel zárul.
A cikk a Trade magazin 2024/4. lapszámában olvasható.
A Nendónak nem ez az első, a sör szofisztikált fogyasztását és élvezetét befolyásoló speciális fejlesztése: ugyancsak a Sapporónak tervezték a fizika törvényeivel játszó sörösdobozt, amelyen a két egymáshoz képest ferdén elhelyezett nyitó húzópánt segítségével ízlés szerint befolyásolható, milyen mennyiségű habbal lehessen kiönteni a doboz tartalmát. //
Kapcsolódó cikkeink
A kisüzemi sörfőzdék a sörkultúra megújításának motorjai
Értékközpontú alternatívát kínálnak a kisüzemi sörfőzdék a nagyipari termelés mellett,…
Tovább olvasom >Szigorítanák az alkoholszabályozást a csehek – egyre többen támogatják a korlátozásokat
A cseh lakosság jelentős része szigorúbb fellépést sürget az alkoholfogyasztás…
Tovább olvasom >Ahol a nagyok csapolnak
A Magyar Sörgyártók Szövetségének 2024-es jelentése szerint 2024-ben a hordós…
Tovább olvasom >További cikkeink
Váratlan páros: Magyar nagymama tanította rétest nyújtani a spanyol sztárséfet
Folytatódott Dani García gasztronómiai kalandozása Magyarországon. A Bibo Budapest étlapjára…
Tovább olvasom >14 év alattiak kizárva: új szabályok a budapesti gyógyfürdőkben
Újabb korlátozás lép életbe a fővárosi fürdőkben: a Rudas és…
Tovább olvasom >Így mulat egy kínai úr! – A nap videója
Ha létezik a tenger gyümölcseinek szánt paradicsom, akkor ezek az…
Tovább olvasom >