A Nendo dizájnstúdió olyan poharat készített Japán legrégebbi sörmárkája, a Sapporo számára, amelynek ferde profilja befolyásolja, hogy az ital hogyan lép kölcsönhatásba fogyasztójának szájpadlásával. A pohár a sör gazdagságának és aromájának maximalizálása érdekében három különböző ízprofilt nyújt – oldala elöl és hátul egyenes, míg a bal oldala befelé ível, a jobb pedig kifele, mindez aszimmetrikus formát alkot. Ha például az egyenes oldalon kezdjük az italt, a sör végigfolyik a nyelv közepén, és egyenesen a szájüreg hátsó részébe jut, ahol az íz ropogós, frissítő befejezéssel zárul.
A cikk a Trade magazin 2024/4. lapszámában olvasható.
A Nendónak nem ez az első, a sör szofisztikált fogyasztását és élvezetét befolyásoló speciális fejlesztése: ugyancsak a Sapporónak tervezték a fizika törvényeivel játszó sörösdobozt, amelyen a két egymáshoz képest ferdén elhelyezett nyitó húzópánt segítségével ízlés szerint befolyásolható, milyen mennyiségű habbal lehessen kiönteni a doboz tartalmát. //
Kapcsolódó cikkeink
Felvették a cseh szellemi örökség listájára a csehországi sörkultúrát
Felvették a cseh szellemi kulturális örökség listájára a csehországi sörkultúrát…
Tovább olvasom >Közel 5 milliárd euróval járul hozzá a spanyol gazdasághoz a Heineken
A Heineken 2023-ban 4,84 milliárd euróval járult hozzá a spanyol…
Tovább olvasom >Cseh sörgyárak nem szállítanak Oroszországba
A cseh sörgyárak nem szállítanak sört Oroszországba, többségük már 2022…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új Guinness rekord: 112 méteres Dobos-torta készült!
Guiness rekordot döntöttek a Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum Dobos C.…
Tovább olvasom >Az MVI ismét a TOP10 legbefolyásosabb szakmai szervezet között
A Magyar Vendéglátók Ipartestülete (MVI) 2025-ben ismét bekerült a turizmus…
Tovább olvasom >Minden idők legsikeresebb turisztikai éve volt 2024 Romániában
Minden idők legsikeresebb turisztikai éve volt 2024 Romániában – közölte…
Tovább olvasom >