„Izgatottan várom az előttem álló feladatokat!”
A Mars egy globális családi vállalkozás, melynek több mint egy évszázados tapasztalata van különböző termékek előállításában, a vásárlók és házi kedvenceik számára egyaránt. A virginiai McLeanben található központ mellett a vállalat több mint 80 országban van jelen – köztük Magyarországon is. A magyar leányvállalatot június 1-jétől Sófalvi Attila irányítja, aki piaci igazgatóként felel a nemzetközi FMCG-vállalat hazai igazgatási feladataiért. Terveiről és a Mars Magyarország prioritásairól kérdeztük őt ennek apropóján.
– Kérem, mutassa be néhány mondatban a Marsot globális szinten, illetve itt Magyarországon!
– A csaknem 35 milliárd dolláros tőkével rendelkező, globális vállalat olyan világszerte ismert és kedvelt termékeket gyárt, mint az M&M’s®, a SNICKERS®, a TWIX®, a MILKY WAY®, a DOVE®, a PEDIGREE®, a ROYAL CANIN®, a WHISKAS®, az EXTRA®, az ORBIT®, a 5™, a SKITTLES®, az UNCLE BEN’S®, a MARS DRINKS és a COCOAVIA®. Ezen kívül a Mars állategészségügyi szolgáltatásokat is nyújt, ilyenek például a BANFIELD® állatkórházak. A Mars Öt Alapelve – Minőség, Felelősség, Kölcsönösség, Hatékonyság és Szabadság – több mint 85 000 munkavállalót inspirál mindennap az értékteremtésre és a növekedésre, amelyre igazán büszkék lehetnek.
A Mars Magyarország széles termékpalettával rendelkezik, kínálatában a többi között a PEDIGREE®, a WHISKAS®, az ORBIT®, a MARS®, a SNICKERS®, a DOLMIO® és az UNCLE BEN’S® is megtalálható. A vállalat budapesti kereskedelmi egysége több mint 100 munkatársat foglalkoztat, Csongrád-Bokroson épült állateledelgyárunkban pedig csaknem 800 munkatárs dolgozik. A gyár évente 150 ezer tonna állateledelt exportál a világ 25 piacára Európában és világszerte.
– A vezetőváltás mit jelent a cég szempontjából, átrendeződnek esetleg a prioritások, hangsúlyok?
– Mindenképpen nagy változás a cég, illetve a dolgozók számára, hogy helyi, magyar közvetlen vezető lesz a cég élén, aki összekötő kapocsként is fog működni a prágai régiós központ és a budapesti szervezet között. Mivel egy értékesítésorientált szervezetben értékesítési hátterű lesz a vezetés, ezért a fő hangsúly természetesen az eladási folyamatok tökéletesítésén lesz, valamint a Mars és Wrigley összeolvadása utáni konszolidáció kapja majd a legfontosabb szerepet a közeljövőben. Ezzel egy hosszú folyamat fog lezárulni, melynek végeredménye egy olyan egységes értékesítési szervezet, mely a megnövekedett komplexitás ellenére sikeresen fogja megvalósítani bolti szinten is a közös célokat. Magyarországon a „multisales” szervezeti forma működik, ami azt jelenti, hogy egységes értékesítési csapattal és szemlélettel foglalkozunk az összes szegmenssel, az állateledeltől kezdve a csoki és rágógumi kategórián keresztül a „food” termékeinkig.
– A Mars és Wrigley összeolvadása mit jelent a cég számára, és mit a partnerek, valamint a piac szemszögéből?
– A cég számára mindenképpen megnövekedett forgalmat és jövedelmezőséget jelent. Ám egyúttal megnövekedett komplexitással is jár, hiszen annak ellenére, hogy két hasonló kulturális háttérrel rendelkező cégről van szó, a különálló szervezetekből egységes csapatot kell kovácsolni. Ebben mindenképpen segítségünkre van a Mars kultúrája, előbb felsorolt alapelvei. Célunk ezeknek az alapelveknek a gyakorlatba való átültetése és működtetése, egy egységes szervezetben.
– Mit jelent az Ön számára ezt a céget vezetni, milyen elvárásai és jövőképe van rövid, illetve hosszú távon?
– Mindenképpen nagy kihívást jelent, hiszen, bár korábban egy remek értékesítési csapatot vezettem, jelenlegi pozícióm sokkal komplexebb feladat, ahol egyszerre kell a régiós szervezetbe illeszkedve a stratégiai célokat megfogalmazni és a hosszú távú növekedési terveket felvázolni, valamint ezek operatív megvalósítását helyi szinten biztosítani. Ebben már eddig is nagy segítségemre voltak a kollégák, mind a prágai régiós központunkban, mind idehaza. Mindenhol mindenki nagy szeretettel és nagyon segítőkészen fogadott, és a gyors és könnyű beilleszkedésben nagy szerepet játszott az egységes és átlátható céges kultúra, a közös alapelvek és értékek, amelyeket megismerve és elsajátítva nagyon hamar „otthon éreztem magam” a szervezetben.
Mindenképpen azt várom el magamtól és a kollégáktól is, hogy „repülőrajtot vegyünk”, és a remek márkáink erejében és a kitűnő csapatunk energiájában és motiváltságában bízva sikerrel abszolváljuk ezt az évet is. Rövid távon a cég minél alaposabb és mélyebb megismerése után a csapategység kialakítása és hatékony működtetése a célom, az egységes Mars szellemében. Hosszabb távon pedig legfontosabb célkitűzésünk a piaci pozícióink további erősítése és a hosszú távú fenntartható növekedés biztosítása, egységes csapatunkra és rendkívül erős és ismert márkainkra támaszkodva. Ebben nagy segítséget jelent a korábban is említett öt alapelvünk, hiszen mindenki ennek szellemében próbálja meghozni a döntéseit, és biztos vagyok abban, hogy ha ez a kultúra hatja át a hétköznapi működésünket is, további nagyon sikeres hónapok, évek állnak előttünk. (X)
Kapcsolódó cikkeink
Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >Támogatja az EU erdőirtás elleni rendeletét a Nestlé, a Mars Wrigley és a Ferrero
Az EU erdőirtás elleni rendelete december 30-tól kötelezi a kakaót,…
Tovább olvasom >Rekordmennyiségű szén-dioxid-kibocsátás-csökkentést ért el a Mars
A Mars közzétette a 2023-as Fenntarthatóság Egy Generáció Alatt jelentését,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >