Izgalmas 15 hónap piackutatói szemmel
Piackutatóktól első kézből láthatták a résztvevők a teljes 2020 és 2021 első negyedévének elemzését a Trade Marketing Klub április 15-i online találkozóján. A GfK, NielsenIQ, RetailZoom és GKI Digital szakértői a pandémia hatását mutatták be a kereskedelemre, vásárlókra és a jövőre fókuszálva.
Minden évben az egyik legnépszerűbb Trade Marketing Klub találkozónk az áprilisi. Az idei online alkalomra rekord számú, 145 regisztráció érkezett. Örömmel üdvözölték egymást az iparág szereplői, akiket Hermann Zsuzsanna, a Klub egyik alapítója, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője fogadott.
TMK – nyílt szakmai fórum

Kátai Ildikó
társalapító
TMK
Kátai Ildikó, a TMK másik alapítója röviden összefoglalta a Trade Marketing Klub 18 éves történetét és mérföldkőeseményeit, kiemelve, hogy újdonság-innováció-megújulás alapú nyílt, szakmai fórumként, évi 4 eseménnyel, képzésekkel, kreditrendszerrel, kapcsolatépítési lehetőségekkel várják az érdeklődőket. A Trade Marketing Klub a szakmai utánpótlás képzését is fontosnak tartja, ezért számos kurzus, szakszeminárium, training, coaching megszervezésében működött közre. 2009-től a szakma kiválóságainak elismerése céljából alapították meg az Év Trade Marketingese és Év TM Csapata díjat. A Klub honlapján a díjazottakat felsoroló dicsőségtáblázat is megtalálható.

Csiby Ágnes
társalapító
TMK
Csiby Ágnes, a TMK harmadik alapítója beszámolt a Trade Marketing Klub legújabb, Master of Trade Marketing programjáról, amely kreditrendszerben díjazza a naprakész ismereteket.
A pandémia árnyékában

Turcsán Tünde
FMCG üzletág-igazgató
GfK
Elsőként Turcsán Tünde, a GfK FMCG üzletág-igazgatója mutatta be az elmúlt 15 hónapot, amelyet „Az új hősök kora”-ként jellemzett. A pandémia hatását a háztartási szokásokra több szempontból elemezte. Kérdésre válaszolva az előadó kiemelte, hogy a magyar panelben már 4000 háztartást vizsgálnak, így vonják le a következtetéseket, mutatják be a trendeket. (Az előadás tartalma részletesen lapunk 40., 42. oldalán található.)

Dászkál Fruzsina
senior analyst
NielsenIQ
Dászkál Fruzsina, a NielsenIQ senior tanácsadója a fogyasztói bizalmi index visszaesésének elemzésével kezdte előadását, majd kitért a vásárlási szokások változásának elemzésére és a piaci növekedés generátoraira is. (Az előadás tartalma részletesen lapunk 44–45. oldalán található.)

Andreas Christou
ügyvezető igazgató
RetailZoom
Andreas Christou, a RetailZoom ügyvezető igazgatója az elmúlt hónapokban tapasztalható fellendülés-stagnálás-fellendülés ciklusokat mutatta be a hazai láncokra vonatkozóan. Prezentációjában kitért a csatorna sajátosságaira, a vásárlói kosarak jellemzőire és az árucsoportok alakulására is. (Az előadás tartalma részletesen lapunk 46., 48. oldalán található.)

Madar Norbert
vezető tanácsadó
GKI Digital
Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója először azt definiálta, hogy mit jelent az online rendelés majd ismertette a csatorna jellemzőit, a rendkívüli növekedés tényezőit. Külön kitért az online FMCG-szektor bemutatására és az uralkodó trendekre is. (Az előadás tartalma részletesen lapunk 50–51. oldalán található.)
Az előadások utáni kérdések többek közt a boltszámváltozásra, a maradó szokások elemzésére, az értékbeni növekedések mögötti volumenváltozásokra, a kasszazóna változásaira, az e-kereskedelem további bővülésére, a vásárláshelyi eszközök és promóciók újdonságaira, az online patikák és a benzinkútshopok mérésére, valamint a működő, új aktivációs lehetőségekre vonatkoztak.//
Kapcsolódó cikkeink
Szelektív vásárlás
A mögöttünk hagyott években a vásárlók nagyon tudatosan módosítottak a…
Tovább olvasom >Európai Vásárlóerő 2024: Magyarország a 30. helyen
A GfK elemzése szerint 2024-ben az európai lakosság egy főre…
Tovább olvasom >Trade marketing, az elengedhetetlen
Ha Valentin-nap, akkor „Szerelmem a trade marketing konferencia” immár 22…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >