Izgalmas 15 hónap piackutatói szemmel
Piackutatóktól első kézből láthatták a résztvevők a teljes 2020 és 2021 első negyedévének elemzését a Trade Marketing Klub április 15-i online találkozóján. A GfK, NielsenIQ, RetailZoom és GKI Digital szakértői a pandémia hatását mutatták be a kereskedelemre, vásárlókra és a jövőre fókuszálva.
Minden évben az egyik legnépszerűbb Trade Marketing Klub találkozónk az áprilisi. Az idei online alkalomra rekord számú, 145 regisztráció érkezett. Örömmel üdvözölték egymást az iparág szereplői, akiket Hermann Zsuzsanna, a Klub egyik alapítója, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője fogadott.
TMK – nyílt szakmai fórum
Kátai Ildikó, a TMK másik alapítója röviden összefoglalta a Trade Marketing Klub 18 éves történetét és mérföldkőeseményeit, kiemelve, hogy újdonság-innováció-megújulás alapú nyílt, szakmai fórumként, évi 4 eseménnyel, képzésekkel, kreditrendszerrel, kapcsolatépítési lehetőségekkel várják az érdeklődőket. A Trade Marketing Klub a szakmai utánpótlás képzését is fontosnak tartja, ezért számos kurzus, szakszeminárium, training, coaching megszervezésében működött közre. 2009-től a szakma kiválóságainak elismerése céljából alapították meg az Év Trade Marketingese és Év TM Csapata díjat. A Klub honlapján a díjazottakat felsoroló dicsőségtáblázat is megtalálható.
Csiby Ágnes, a TMK harmadik alapítója beszámolt a Trade Marketing Klub legújabb, Master of Trade Marketing programjáról, amely kreditrendszerben díjazza a naprakész ismereteket.
A pandémia árnyékában
Elsőként Turcsán Tünde, a GfK FMCG üzletág-igazgatója mutatta be az elmúlt 15 hónapot, amelyet „Az új hősök kora”-ként jellemzett. A pandémia hatását a háztartási szokásokra több szempontból elemezte. Kérdésre válaszolva az előadó kiemelte, hogy a magyar panelben már 4000 háztartást vizsgálnak, így vonják le a következtetéseket, mutatják be a trendeket. (Az előadás tartalma részletesen lapunk 40., 42. oldalán található.)
Dászkál Fruzsina, a NielsenIQ senior tanácsadója a fogyasztói bizalmi index visszaesésének elemzésével kezdte előadását, majd kitért a vásárlási szokások változásának elemzésére és a piaci növekedés generátoraira is. (Az előadás tartalma részletesen lapunk 44–45. oldalán található.)
Andreas Christou, a RetailZoom ügyvezető igazgatója az elmúlt hónapokban tapasztalható fellendülés-stagnálás-fellendülés ciklusokat mutatta be a hazai láncokra vonatkozóan. Prezentációjában kitért a csatorna sajátosságaira, a vásárlói kosarak jellemzőire és az árucsoportok alakulására is. (Az előadás tartalma részletesen lapunk 46., 48. oldalán található.)
Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója először azt definiálta, hogy mit jelent az online rendelés majd ismertette a csatorna jellemzőit, a rendkívüli növekedés tényezőit. Külön kitért az online FMCG-szektor bemutatására és az uralkodó trendekre is. (Az előadás tartalma részletesen lapunk 50–51. oldalán található.)
Az előadások utáni kérdések többek közt a boltszámváltozásra, a maradó szokások elemzésére, az értékbeni növekedések mögötti volumenváltozásokra, a kasszazóna változásaira, az e-kereskedelem további bővülésére, a vásárláshelyi eszközök és promóciók újdonságaira, az online patikák és a benzinkútshopok mérésére, valamint a működő, új aktivációs lehetőségekre vonatkoztak.//
Kapcsolódó cikkeink
A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Jön az idei utolsó Trade Marketing Klubülés – POPAI POP díjátadóval
November 28-án a MOM Kulturális Központ (MOMKult) különtermébe várunk mindenkit,…
Tovább olvasom >Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >