Izgalmas 15 hónap piackutatói szemmel

Szerző: Kátai Ildikó Dátum: 2021. 05. 17. 15:57

Piackutatóktól első kézből láthatták a résztvevők a teljes 2020 és 2021 első negyedévének elemzését a Trade Marketing Klub április 15-i online találkozóján. A GfK, NielsenIQ, RetailZoom és GKI Digital szakértői a pandémia hatását mutatták be a kereskedelemre, vásárlókra és a jövőre fókuszálva.

TMK logo

Minden évben az egyik legnépszerűbb Trade Marketing Klub találkozónk az áprilisi. Az idei online alkalomra rekord számú, 145 regisztráció érkezett. Örömmel üdvözölték egymást az iparág szereplői, akiket Hermann Zsuzsanna, a Klub egyik alapítója, a Trade magazin ügyvezető-­főszerkesztője fogadott.

TMK – nyílt szakmai fórum

Kátai Ildikó

Kátai Ildikó
társalapító
TMK

Kátai Ildikó, a TMK másik alapítója röviden összefoglalta a Trade Marketing Klub 18 éves történetét és mérföldkőeseményeit, kiemelve, hogy újdonság-innováció-megújulás alapú nyílt, szakmai fórumként, évi 4 eseménnyel, képzésekkel, kreditrendszerrel, kapcsolatépítési lehetőségekkel várják az érdeklődőket. A Trade Marketing Klub a szakmai utánpótlás képzését is fontosnak tartja, ezért számos kurzus, szakszeminárium, training, coaching megszervezésében működött közre. 2009-től a szakma kiválóságainak elismerése céljából alapították meg az Év Trade Marketingese és Év TM Csapata díjat. A Klub honlapján a díjazottakat felsoroló dicsőségtáblázat is megtalálható.

CsibyÁgnes-TMK

Csiby Ágnes
társalapító
TMK

Csiby Ágnes, a TMK harmadik alapítója beszámolt a Trade Marketing Klub legújabb, Master of Trade Marketing programjáról, amely kreditrendszerben díjazza a naprakész ismereteket.

 

 

A pandémia árnyékában

Turcsán Tünde GfK

Turcsán Tünde
FMCG üzletág-igazgató
GfK

Elsőként Turcsán Tünde, a GfK FMCG üzletág-igazgatója mutatta be az elmúlt 15 hónapot, amelyet „Az új hősök kora”-ként jellemzett. A pandémia hatását a háztartási szokásokra több szempontból elemezte. Kérdésre válaszolva az előadó kiemelte, hogy a magyar panelben már 4000 háztartást vizsgálnak, így vonják le a következtetéseket, mutatják be a trendeket. (Az előadás tartalma részletesen lapunk 40., 42. oldalán található.)

 

Dászkál Fruzsina-nielsen

Dászkál Fruzsina
senior analyst
NielsenIQ

Dászkál Fruzsina, a NielsenIQ senior tanácsadója a fogyasztói bizalmi index visszaesésének elemzésével kezdte előadását, majd kitért a vásárlási szokások változásának elemzésére és a piaci növekedés generátoraira is. (Az előadás tartalma részletesen lapunk 44–45. oldalán található.)

 

 

Andreas Christou, RetailZoom

Andreas Christou
ügyvezető igazgató
RetailZoom

Andreas Christou, a RetailZoom ügyvezető igazgatója az elmúlt hónapokban tapasztalható fellendülés-stagnálás-­fellendülés ciklusokat mutatta be a hazai láncokra vonatkozóan. Prezentációjában kitért a csatorna sajátosságaira, a vásárlói kosarak jellemzőire és az árucsoportok alakulására is. (Az előadás tartalma részletesen lapunk 46., 48. oldalán található.)

 

 

Madar Norbert
vezető tanácsadó
GKI Digital

Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója először azt definiálta, hogy mit jelent az online rendelés majd ismertette a csatorna jellemzőit, a rendkívüli növekedés tényezőit. Külön kitért az online FMCG-szektor bemutatására és az uralkodó trendekre is. (Az előadás tartalma részletesen lapunk 50–51. oldalán található.)

 

Az előadások utáni kérdések többek közt a boltszámváltozásra, a maradó szokások elemzésére, az értékbeni növekedések mögötti volumenváltozásokra, a kasszazóna változásaira, az e-kereskedelem további bővülésére, a vásárláshelyi eszközök és promóciók újdonságaira, az online patikák és a benzinkútshopok mérésére, valamint a működő, új aktivációs lehetőségekre vonatkoztak.//

Kapcsolódó cikkeink