Itthon legtöbben a munkahelyük miatt aggódnak
Nőtt a magyar fogyasztói bizalmi index, bár még mindig a második legalacsonyabb Európában. A portugálok még nálunk is kevésbé optimisták.
A Nielsen piackutató vállalat 48 országban,
2007 novemberben készült online felmérése, a Globális Fogyasztói Bizalmi Index három
tényező megítéléséből áll. A munkalehetőségekről, a személyes anyagi helyzetről
és a szükséges, illetve kívánatos termékek megvásárlása számára kedvező
légkörről mondott pozitív és negatív véleményekből 0 és 200 pont között mozgó
indexet számítanak a kutatók és ezeket hasonlítják össze.
Magyarországon legkedvezőtlenebbnek a
következő tizenkét hónap munkahelyi kilátásait tartják a megkérdezettek (87
százalékuk). A vásárlásra alkalmas körülményeket 73, személyes anyagi helyzetét
pedig 71 százalék látja inkább borúlátóan a jövő évben.
Európa tizenkilenc országának átlagától
legnagyobb mértékben a munkahelyek perspektívájának megítélésében különbözünk.
A kontinensen a megkérdezettek átlag 52
százaléka borúlátó.
A vásárlásra alkalmas körülményeket a
többség, 66 százalék tartja kedvezőtlennek, míg személyes anyagi helyzetét az
európai válaszadók 48 százaléka ítéli meg negatívan a következő tizenkét hónap
során.
Az
öt földrészen vizsgált 49 ország közül legoptimistábbak a norvégok (Fogyasztói
Bizalmi Index: 135 pont), majd őket követik az indiaiak (133) és dánok (124).
A környező országok közül a Fogyasztói
Bizalmi Index európai ranglistáján tavaly ötödik Lengyelország most a nyolcadik
helyre került 102-vel. Csehország tizenharmadik a sorban, 90-es mutatóval.
Ausztria tizenegyedik, 92-vel. Németország 78-as indexével közvetlenül
Magyarország előtt áll, földrészünk országai között.
Figyelemre méltó az oroszok globális átlag
feletti, 103-as indexe. Kiemelkedik, hogy személyes anyagi helyzetére
derűlátóan tekint a következő tizenkét hónapban az orosz válaszadók 72
százaléka.
##
Táblázat. Néhány ország Nielsen Globális
Fogyasztói Bizalmi Indexe. 0-200 pont közötti skálán.
Ország |
2005 november |
2006 október |
2007 április |
2007 október |
Európai átlag |
|
|
|
|
Magyarország |
|
|
|
|
Norvégia |
120 |
134 |
133 |
135 |
India |
132 |
137 |
136 |
133 |
Oroszország |
|
107 |
104 |
103 |
Lengyelország |
103 |
113 |
100 |
102 |
USA |
103 |
108 |
106 |
100 |
Ausztria |
|
94 |
|
|
Csehország |
|
|
|
|
Németország |
|
|
|
|
Portugália |
|
|
|
|
Forrás: Nielsen piackutató vállalat
Táblázat. Néhány országban azok aránya,
akik 2007 októberben kedvezően ítélik meg az ACNielsen Globális Fogyasztói
Bizalmi Index elemeit a következő tizenkét hónap során. A válaszadók
százalékában. (Zárójelben a 2006 októberi
arány).
Ország |
A munkahelyek biztonságát pozitívan ítéli |
Személyes anyagi helyzeténél derűlátó |
A jelenlegi időszak alkalmas a szükséges |
Magyarország |
13 (16) |
29 (27) |
26 (31) |
Csehország |
56 (59) |
48 (52) |
36 (40) |
Lengyelország |
63 (79) |
63 (70) |
48 (57) |
Ausztria |
60 (52) |
55 (58) |
29 (35) |
Németország |
41 (20) |
44 (39) |
25 (27) |
Olaszország |
32 (39) |
45 (52) |
23 (31) |
Franciaország |
28 (29) |
43 (42) |
29 (33) |
Portugália |
8 |
25 (26) |
14 (13) |
Európai átlag |
48 (47) |
52 (54) |
33 (39) |
Forrás: Nielsen piackutató vállalat
###
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >